Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



FREDERIK ANDERSEN

Titel:
CEO Vice Scandinavia
Virksomhed:
VICE Media
Titel:
CEO Vice Scandinavia
Virksomhed:
VICE Media
Erfaring:
Frederik er kommet langt siden sin start hos IBM i 1994. Siden da, har han blandt meget andet startet egen virksomhed, Goodmorgning Technology, som han arbejdede med fra 2003 til 2010. Derefter ledte vejen ham til Story Worldwide, hvor han frem til 2013 kunne bryste sig af titlen som Executive Creative Director. I dag er han CEO for VICE Scandinavia, som er et internationalt anerkendt ungdomsmedie.

FREDERIK ANDERSEN

Frederik Andersen har en unik evne til at se muligheder. I sit arbejde hos VICE, er han med til at skabe værdi på tværs af medier, industrier og i krydsfeltet mellem brands, design, produktudvikling og innovation. Frederik har en helt

særlig evne til at omsætte visioner til praksis og besidder de rette kommunikative kompetencer til at transformere viden på tværs af landegrænser. Evner som har gjort ham til en enestående leder for hans VICE-teams internationalt. Frem for alt, er det hans store respekt for værdien af kreativitet, hans evne til at tage koncepter fra godt til fremragende og hans naturlige indsigt i globale digitale individers adfærd og behov, som har gjort ham til ungdommens fremadskuende fortaler. Frederik Andersen har en sikker plads på The M List 2017.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
VICE og Virtue er lykkedes med at opbygge en integreret organisation hvor medie, editorial strategi, kreativ og produktion spiller sammen på internationalt plan.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Vi har fortsat ikke aktiveret det fulde potentiale af VICE som mediehus. Vi kan se fra resten af vores netværk, at der er interessante muligheder der, men vi er ikke lykkedes med at aktivere dette i Skandinavien endnu.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Vi er et mediehus, der også indeholder et full size strategisk og kreative content bureau. Det er lidt af en mundfuld at kommunikere på én gang.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Hos mine kollegaer. Og hos Wharton Future of Advertising samarbejdet.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Fokusér på at ændre det, du selv har kontrol over.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vores skandinaviske team skal fuldt udbygges, og endnu flere Danish Internationals som partnere.

custom add this