The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

JAKOB STIGLER

Titel:
MD Nordics
Virksomhed:
AOL Platforms
Titel:
MD Nordics
Virksomhed:
AOL Platforms
Erfaring:
Jakob startede som kommunikationsrådgiver hos Barfod Kommunikation i 2007. I 2009 kom han til GoViral som Nordic Account Director. Siden da er han blevet MD for de tre nordiske kontorer for videoaktiveringsnetværket Be On (tidligere GoViral), en AOL Networks afdeling, hvor han arbejder på at sætte fokus på den digitale dagsorden med online video.

JAKOB STIGLER

Jakob Stigler og Be On var nogle af de første til at indse værdien af en øget fokusering på brugen af levende billeder/online videoens indtog i annoncering på tværs af medier. Flere millioner brugere trykker hver dag ind på en af Be Ons videoer i 90 lande, et potentiale som Be On globalt har været bedst til at udnytte. Jakob har selv et innovativ mindset, der passer godt til en global medie- og content virksomhed som Be On. Det lader ham se fremad og være forandringsparat i forhold til at følge med og udnytte digitale brugeres skiftende tendenser og adfærd. Det har sikret Jakob stærke resultater for Be On i sine år som Nordisk CEO, og det er hans evne til at være fremadskuende og hans fagligt unikke digtiale kompetence, der lander ham en plads på The M List 2017.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
At spille en rolle i planlægningen og eksekveringen af det største kommercielle internetfænomen i Kina og vinde en glasløve for det ved Cannes Lions. The Marriage Market takeover for SKII - lavet af Forsman & Bodenfors.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
At bogudgivelsen om "Online video - Det nye hovedkvarter" må vente til 2017.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
At holde momentum omkring nye produkttiltag på de lokale markeder, samtidig med at AOL Nordics unikke erfaring med at orkestrere globale internetfænomener når ud internationalt for at forsætte den agressive vækst, vi oplevede i 2016 i disse projekter.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Som global aktiveringspartner befinder vi os altid der, hvor de kreative ambitioner kysser stjernerne og forventninger sætter karriererne på højkant. I priviligeret selskab med verdens bedste marketers. Disse samtaler og diskussioner er ubeskriveligt inspirerende og giver mig drivet til at finde nye kunder, der kan løfte mit eget niveau til nye højder.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Integrate or die.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi har skabt en medieplatform, der kan sikre nordiske kunders adgang til de kinesiske forbrugere. Nu skal vi have accelereret forretningen og udvidet staben af kinesiske rådgivere i Norden. Global outreach centralt håndteret. Derudover glæder jeg mig til at udvide "Creative North" konceptet til alle de kreative bureauer, der har ambitioner der rækker ud over Norden.

custom add this