The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

LARS SAMUELSEN

Titel:
Chief Strategy Officer & Head of Digital
Virksomhed:
Grey Group EMEA
Titel:
Chief Strategy Officer & Head of Digital
Virksomhed:
Grey Group EMEA
Erfaring:
Lars begyndte sin karriere som Strategic Planner i reklamebureauet Uncle Grey. Herefter kom Lars til Morgenavisen Jyllands Posten, hvorefter han vendte tilbage til bureausiden først i Mediaedge:cia og herefter i envision. I 2009 vendte han tilbage til Uncle Grey, hvor han i dag er Chief Strategy Officer & Head of Digital i Grey Group EMEA.

LARS SAMUELSEN

Lars Samuelsen er en strategisk marketer i bureaubranchen med en veludviklet forståelse for kreativitet og digitale koncepter, der skiller sig ud fra mængden. I Uncle Grey regi har han igen i 2016 vundet både dansk og international anerkendelse for sit arbejde med bl.a. Waoo, Weber og Canon. Derudover er Lars en bureauprofil, man også anerkender internationalt, hvilket er understreget af hans nuværende stilling, hvor han ikke bare er Chief Strategy Officer for Uncle Grey Danmark, men også bærer titlen og stillingen som Strategy Lead for Grey Group EMEA. Som en af Danmarks mest internationalt orienterede, succesfulde og strategisk stærke marketers hører Lars naturligvis igen i år til på The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
I 2016 er det lykkedes at fortsætte den positive udvikling af UncleGrey ved at fastholde og tiltrække nogle af branchens dygtigste talenter. Samtidig har bureauet været rangeret blandt de bedste i Norden, kreativt såvel som strategisk, og har været priviligeret med en lang række innovative og modige samarbejdspartnere.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
At vi indenfor GREY netværket har måtte sige farvel til en række inspirerende og dygtige kollegaer, der følte, at det var på tide at prøve kræfter andetsteds. En række af de personer, der har forladt netværket har været vigtige drivkrafter i den transformation GREY har været igennem i de seneste 10 år. Det bliver interessant også at medvirke til næste iteration af bureauet.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
UncleGrey er vækstet betydeligt i 2016, og det er centralt, at vi blive ved med at levere strategisk rådgivning og kreative løsninger på et højt internationalt niveau for de virksomheder, vi samarbejder med.
Hvor finder du din faglige inspiration?
I en skøn blanding af kollegaer, netværket, nettet, min kæreste og noget så gammeldags som bøger.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Det ville være befriende, hvis vi ikke (alt for ofte) prøvede at "sælge" discipliner, som vi ikke mestrer for at hente lidt ekstra økonomi.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Sikre at den vækst bureauet har oplevet i indeværende år bliver omsat til en række inspirerende og interessante kreative løsninger, der bidrager til at løse nogle konkrete forretningsudfordringer for de virksomheder vi samarbejder med.

custom add this