Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

MORTEN BACH JENSEN

Titel:
Group Vice President, Marketing & Sales Development
Virksomhed:
GRUNDFOS
Titel:
Group Vice President, Marketing & Sales Development
Virksomhed:
GRUNDFOS
Erfaring:
Morten startede sin karriere som Product Manager hos Danfoss og Dronningborg Industries. Men startede allerede hos GRUNDFOS i 1997, hvor han siden har han haft flere ledende stillinger i blandt andet GRUNDFOS Management og sidder nu som Group Vice President, Marketing & Sales Development i GRUNDFOS.

MORTEN BACH JENSEN

Morten Bach Jensen er blandt de mest solide B2B marketingprofiler på virksomhedssiden. Han har været hos Grundfos i omkring 20 år og sidder i dag med ansvar for de fornyligt samlede marketing- og salgsafdelinger, der rummer omkring 100 medarbejdere og fem funktionelle områder: Branding, Channel Marketing, Commercial Excellence, Customer Insights & Pricing Excellence. Morten er dedikeret til sit fag og har et højt fagligt niveau. Han er lektor på universitetsniveau og sidder som et anerkendtbestyrelsesmedlem i flere virksomheder. Med Mortens kompetencer driver han GRUNDFOS marketing skarpt og præcist, og skal naturligvis også anerkendes som en af de førende B2B marketers herhjemme på årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Morten Bach Jensen er blandt de mest solide B2B marketingprofiler på virksomhedssiden. Han har været hos Grundfos i omkring 20 år og sidder i dag med ansvar for de fornyligt samlede marketing- og salgsafdelinger, der rummer omkring 100 medarbejdere og fem funktionelle områder: Branding, Channel Marketing, Commercial Excellence, Customer Insights & Pricing Excellence. Morten er dedikeret til sit fag og har et højt fagligt niveau. Han er lektor på universitetsniveau og sidder som et anerkendt bestyrelsesmedlem i flere virksomheder. Med Mortens kompetencer driver han GRUNDFOS marketing skarpt og præcist, og skal naturligvis også anerkendes som en af de førende B2B marketers herhjemme på årets The M List.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
At vi ikke er lykkedes med at skabe endnu mere vækst og vinde større markedsandele med vore sammenhængende marketing- og salgsudviklingsinitiativer. Det skal lykkes i 2017.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
At lave et væsentligt "gear shift" på vores digitale kunderettede agenda.
Hvor finder du din faglige inspiration?
I vores globale salgs- og marketingorganisation med 6000 dygtige medarbejdere skabes der best practice hver dag, det er en kæmpe inspirationskilde.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Prøv ikke at tænke for snævert. Der er stor værdi i at sammentænke æstetik og forretning, samt at sammentænke marketing og salg.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi skal lykkes med at tage et kæmpe skridt på den digitale kunderettede agenda, fra kundeindsigt over brand til Channel marketing og Commercial excellence.

custom add this