Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori
The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

PERNILLE WENDEL MEHL

Titel:
CEO
Virksomhed:
Danske Lotteri Spil A/S
Titel:
CEO
Virksomhed:
Danske Lotteri Spil A/S
Erfaring:
Pernille startede hos GN Store Nord i 1994 i Trade Marketing, og har efterfølgende været hos Schulstad Frost og Ideel Reklame & Marketing, inden hun i 2001 gik selvstændig som Strategy Consultant for Jisei, hvorefter hun blev Marketing Manager for Orkla Foods hos Credin Bageripartner. I 2007 blev hun Client Service Director for BBDO Danmark, og senere CEO for TBWA & BBDO Danmark. I 2014 blev hun CEO for Danske Lotteri Spil, hvor hun sidder i dag.

PERNILLE WENDEL MEHL

Pernille Wendel Mehl er en af de marketers som oprindeligt excellerede på bureausiden, men som siden har gjort flot karriere hos Danske Lotteri Spil. Pernille kommer i alle henseender med en god energi og et engagement, som gør hende til en motiverende og inspirerende leder og marketer hos både Danske Lotteri og de foreninger og bestyrelser, som hun engagerer sig i. Pernille leverer gode resulater hos Danske Lotteri Spil i et stærkt konkurrencepræget og hårdt marked, og det er hendes flotte arbejde og spændende marketingprofil som gør, at hun igen i år er en del af The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Det er fortsættelsen af den turn-around vi gennemførte i 2015, hvor vi i 2016 igen vækster på top- og bundlinje. Og trods mange udfordringer, er vi lykkedes med at fastholde det høje engagement og eksekverede de mange innovationsprojekter, der på længere sigt skal være vores nye fundament.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Det er udskydelsen af IT projekter, som er et "must" for at kunne forandre vores forretning i den takt, vi har ambitioner om.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Det bliver udrulningen og forankringen af vores nye omnichannelstrategi, der på tværs af brands, kundesegmenter og kanaler skal styrke kundeoplevelsen og øge loyaliteten til Danske Spil.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Især i faglitteratur og artikler, foredrag, trendrapporter, IT-nyhedssites, branche- og retail medier, eksperter og samarbejde med kollegaer og eksterne konsulenter. Jeg er med i forskellige netværk og bestyrelser, hvor jeg også kan vende faglige emner og få sparring på nogle problemstillinger
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Den klassiske marketingfunktion har længe været i forandring og udfordres af en lang række nye medier, arbejdsmetoder, målinger mv. som stiller endnu flere krav til kompetencerne og nye arbejdsområder. Den markedsorientering der implicit ligger i vores DNA udnyttes langt fra. Vi kan spille en langt større rolle i virksomhedernes kommercielle udvikling, og dermed sætte et stærkere aftryk på alt fra innovation, salg, organisering til selve markedsføringen og opfølgningen. Vi har et ansvar for at skabe væksten, fordi vi mestrer alle de mange discipliner under "marketing".
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Lancering af de første steps i vores nye kundeoplevelsesstrategi, og sidst på året skal vi kunne se forandringen i vores målinger. Det ville også være rart at vinde den store gevinst i Eurojackpot.

custom add this