Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



PHILIP WEGLOOP

Titel:
CMO
Virksomhed:
Georg Jensen
Titel:
CMO
Virksomhed:
Georg Jensen
Erfaring:
Philips karriere begyndte i 1996 som senior strategikonsulent i Corporate Strategy Consulting. Herefter har han haft adskillige chefstillinger hos bl.a. Nordea, TDC og Bang & Olufsen. I 2015 kom han til Saxo Bank som Chief Experience Officer. I dag er han CMO i designvirksomheden Georg Jensen.

PHILIP WEGLOOP

Med sin stilling som Chief Experience Officer hos Saxo Bank har Phillip Wegloop fået et helt afgørende ansvar for at forbedre kundeoplevelsen i banken på vigtige kontaktflader og i hele værdikæden. Hans nytænkende tilgang til bankoplevelsen er relevant i en presset branche, og Phillip har en særlig evne til at identificere, udvikle og levere kundeoplevelser på tværs af marketingdiscipliner og integrere i hele værdikæden. Philip har formået at udvide sin faglige kompetence i en for marketingfaget interessant retning. Det er derfor relevant og oplagt igen at sætte Phillip på årets The M List for hans høje professionelle niveau og kompetencer inden for integreret marketing og for hans blik for de rigtige kundeoplevelser.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Skabe den struktur og udvikling i organisation, processer, kompetencer og strategi der skal til for at skalere marketing og forretningen.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
At ting altid tager en smule mere tid end man håber på, også i den digitale verden.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Sikre vækst i nye segmenter mens eksisterende forretningsgrundlag understøttes.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Publikationer og netværk.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Don't pretend - la være med at signalere at have flere svar end man i virkeligheden har og sats på flere eksperimenter.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Significant vækst i forretningen og øget digitalisering af hele værdikæden.

custom add this