The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

INVITATION: ÅRETS CMO & THE M LIST 2018
Fredag den 26. januar inviterer vi i samarbejde med Berlingske Business, til kåring af årets CMO og fejring af årets udgivelse af The M List. Arrangementet er gratis for medlemmer (kr. 795,- ex. moms for øvrige).
Læs mere om programmet og tilmelding - KLIK HER

RONNI MADSEN

Titel:
Vice President
Virksomhed:
M2Film Group
Titel:
Vice President
Virksomhed:
M2Film Group
Erfaring:
I 2001 begyndte Ronni sin karriere som Media Research Associate i Sepstrup Communication & Media efterfulgt af fire år som Copywriter i CAT-ptoductions. I 2007 kom han til envision, og i 2011 fik han sin nuværende stilling som Vice President i M2Film Group. Sideløbende har Ronni siden 2006 været Associate Professor på Aarhus Universitet.

RONNI MADSEN

Ronni Madsen, som er Vice President hos M2Film Group er en spændende marketer med fingeren på pulsen, når det gælder digitale content muligheder og film/videoproduktion. Et område der p.t. er i høj vækst, og hvor Ronni har været med til at gøre M2Film til Danmarks største produktionsselskab inden for reklamefilm og kreativ content. Ronni har over årene høstet flere internationale awards på vegne af M2Film, og hans faglighed afspejles flot i at være jurymedlem ved både Danish Digital Awards og Danish Internet Awards. Han er derfor igen i år en yderst værdig M List profil grundet sine resultater og unikke faglige kompetencesæt.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Vi er i M2 lykkedes med at udklække en ny generation af kreative storytellers, konceptudviklere og instruktører til en ny tids medievirkelighed.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Det kan jeg ikke huske. Jeg er velsignet med meget kort hukommelse, når det kommer til nederlag. Man kan jo altid ærger sig over de kunder eller priser man ikke vandt, men den slags skal man efter min bedste overbevisning bare plane hen over hurtigst muligt.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Behovet for digitalt, visuelt content, der evner at skabe interaktion mellem kunder og brands, vokser. Og de kreative og platformsmæssige rammer ændrer sig hele tiden. Udviklingen går hurtigt - og er meget teknologidrevet. I 2017 skal M2 fortsat være med helt fremme på evnen til at udvikle og eksekvere intelligent storytelling, og det er vigtigt, at vi er blandt de bedste til at indarbejde teknologi i den historiefortælling, der skal engagere modtagerne.
Hvor finder du din faglige inspiration?
For tiden logger jeg af. I ret mange år har jeg løbende fyldt store mængder faglig viden, kampagner, cases o.lign. i mit hoved. Nu er jeg nået dertil, at jeg nok nogle gange når længst ved ikke at opsøge ny inspiration hele tiden.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Lad dig ikke dupere af alle de nye frække ord og trends. Tag gerne en chance, men hold trygt fast i dine "marketingbasics". Selv om teknologi og kanaler forandres, giver det altid mening at vende tilbage til kernen: Den gode historie omkring et brand. Jeg synes altid de historiedrevne brands klarer sig godt. Og de kampagner, vi ender med at huske, er dem, der formår at fortælle en relevant og vedkommende historie.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Mine kollegaer skal være glade og stolte. Vores kunder skal have succes. Vi skal opbygge endnu flere inhouse kompetencer. Vores første kommercielle dokumentarfilm skal blive en succes. Og så skal vi have endnu mere M2 indhold på Netflix.

custom add this