The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

STEFFEN LUNDGREN KRISTENSEN

Titel:
Group Marketing Director
Virksomhed:
Kompan
Titel:
Group Marketing Director
Virksomhed:
Kompan
Erfaring:
Steffen startede som projektleder hos Nordisk Films interne reklamebureau Starfighters, hvorefter han blev Marketing Manager i Microsoft, marketingdirektør i Tryg og senere kommerciel direktør i Advice. Indtil for nylig var han Head of Marketing hos Danske Lotteri Spil, men tiltræder snart som Group Marketing Director hos Kompan.

STEFFEN LUNDGREN KRISTENSEN

Steffen Lundgren Kristensen udgør en del af den danske marketingbranchens mest lovende profiler. Med et højt ambitionsniveau, en utrættelig målrettethed og et stort talent for at skabe resultater har han vundet en række flotte priser, der blot understøtter Steffens stærke strategiske og taktiske profil. Steffen har særligt gjort sig bemærket i krydsfeltet mellem produktudvikling, salg og marketingstrategi, hvor han har formået at tænke kreativt og integrere de forskellige discipliner på harmonisk vis og skabe et komplimenterende resultat. Steffens høje faglige kompetenceniveau er heller ikke blevet overset af Berlingske Business Magazine, hvor han er kåret som Talent100. Steffen skal bestemt heller ikke overses af The M List, og derfor er han en af 2017's ambitiøse profiler

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Synlig effekt af ny organisering og integration af nye kompetencer og medarbejdere i teamet. Det har bl.a. medført en succesfuld introduktion af mere relevant og tidssvarende markedsføring af både Keno og vores stærke Lotto brand. På alle væsentlige parametre tester ny kommunikation bedre end alle tidligere koncepter for Lotto, og en modig Keno kampagne har leveret over forventning.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Det ligger ikke til mig at være skuffet i mere end nogle minutter ad gangen. Mindre succesfulde eksekveringer har været værdifuld læring, som vi anvender aktivt i den løbende optimering af vores marketingindsats.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
Sikre effektiv og effektfuld eksekvering af ny brand- og marketingstrategi, på tværs af flere stærke brands. Mere kan jeg ikke afsløre.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Primært via den daglige dialog med dygtige bureaupartnere og knalddygtige kolleger. Sekundært via faglige blogs, medier og tidsskrifter samt ERFA-grupper, brancheevents, inspirations- og studieture.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Resultater kan ikke planlægges, men præstationer kan. Derfor: Sæt ambitiøse mål for, hvad du ønsker at opnå, men vær endnu mere ambitiøs, målrettet og fokuseret omkring måden, hvorpå du vil nå dine mål. Fokuser på at planlægge og levere den gode præstation. Og gentag så processen igen og igen.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi skal som samlet marketingteam, præstere som vi har planlagt, og dermed sikre effektiv eksekvering af forretnings- og marketingplanen. Derudover skal teamet og jeg i fællesskab vokse markant på forståelse og udnyttelse af digitale muligheder og potentialer.

custom add this