Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



EVA LUNDGREN

Titel:
Head of Marketing Effectiveness, Planning and Creative Brand Development,
Virksomhed:
Spies/Thomas Cook Northern Europe
Titel:
Head of Marketing Effectiveness, Planning and Creative Brand Development,
Virksomhed:
Spies/Thomas Cook Northern Europe
Erfaring:
Eva startede sin lange karriere i rejsebranchen i Ving i 1996. I 2000 kom hun til MyTravel som Media and Planning Manager, og otte år senere rykkede hun til Spies og en stilling som Head of Brand and Marketing, som hun stadig bestrider i dag. Samtidig har hun siden 2014 også siddet som Head of Marketing Effectiveness, Planning and Creative Brand Development for Spies/Thomas Cook Northern Europe.

EVA LUNDGREN

Igen i år har Spies og Thomas Cook med Eva Lundgren som øverste ansvarlige lanceret en stribe succesfulde kampagner og rejsegiganten har tydeligt markeret sin stærke position på markedet. Eva har i 2017 fortsat høstet hæder for de marketinginitiativer, hun har udrullet – af eksempler kan nævnes en gentagelse af succesen "Pyt-kuren" samt "Find din indre Spies". Disse understreger Evas høje kompetenceniveau og innovative tilgang til marketing. Eva tør tage chancer og benytte skæve kanaler. Eva er eminent til at skabe sammenhængende koncepter og universer. Alt dette bygger på en udtalt sans for forretning og en stor indsigt i forbrugernes vaner og behov. Eva har i år endnu engang markeret sig som en exceptionelt dygtig marketer, hvilket gør hende til en sikker profil.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At have taget første skridt i udnyttelsen af DMP-data til faktisk relevant kundekommunikation, uden at nogen i virksomheden er løbet skrigende bort...
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
At vi, trods et konstant fokus, ikke har formået at løfte det kvalitative produktkendskab mere end vi har – det er virkelig et langsigtet job at arbejde med brand-perception.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Det må være at begrænse antallet af projekter og kreative idéer, til et antal som vi faktisk kan nå at realisere. Jeg vil altid så meget.... Og så i min nye nordiske rolle, at få de øvrige brands helt tæt på, så vi også kan lave ambitiøs kommunikation på de andre nordiske markeder.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg bliver inspireret af at være sammen med mennesker. Uanset faglig vinkel, så handler marketing om at kommunikere med mennesker. Så inspirationen kommer fra min gaming-interesserede søn, over pensionister i metroen til keynote speakers på konferencer. Og så selvfølgelig fra kolleger og samarbejdspartnere...
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Uhh, det er svært. Det er sjældent én person der fortjener al ros, når der bliver lavet gode ting i branchen. Så jeg tror, at jeg vil sende et kollektivt skulderklap til de mange projektledere, receptionister, assistenter og accountansvarlige, der holder styr på chefer, kreative og store egoer i hverdagen – we need you!
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
SÅ skal vi have omsat mindst to af vores kreative idéer til konkrete kampagner, og vi skal tage næste skridt oven på vores gode start med DMP-baseret digital kommunikation – stadig uden at nogen løber skrigende bort :-)

custom add this