Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



GITTE SARLVIT

Titel:
Marketing Director
Virksomhed:
Nespresso
Titel:
Marketing Director
Virksomhed:
Nespresso
Erfaring:
Gitte startede sin karriere som Media Planner hos rt Reklamebureau i 1992 og rykkede hurtigt videre til Carat, hvor hun sad som Key Account Manager frem til 1998. Siden har Gitte været marketingchef for Allers kvindemagasins afdeling og i 2009 tiltrådte hun som PR & Marketing Director hos – Pandora, indtil hun i 2015 rykkede til Kähler Design. I 2016 blev hun hyret som Marketing Director for Nestlé Nespresso, hvor hun sidder i dag.

GITTE SARLVIT

Gitte Sarlvit er i særdeleshed en erfaren marketer inden for forbrugsvarer og livsstil, hvor hun har stået i spidsen for marketingindsatserne hos store internationale virksomheder som Aller, Pandora, Kähler og Nestlé Nespresso, hvor hun sidder i dag. Gitte besidder stærkt kommercielt tæft samt er en dygtig strateg og leder, der på tværs af flere organisationer har opbygget og stået i spidsen for stærke marketingteams. Senest har Gitte været med til at lancere Nespresso's nye succesfulde kampagne, "The choices we make", hvor fokus er rettet på indsatsen omkring bæredygtighed. Gitte er en erfaren international marketer, der med sin stærke forretningssans og forbrugerforståelse hører til på årets The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Der er flere gode succeshistorier fra i år, bl.a. har jeg med mit team implementeret et par vigtige strategiske initiativer inden for bæredygtighed, et nyt website samt Nespressos nye kundeprogram, hvor vi belønner vores kunder – helt som de fortjener det. En stor succes i mit arbejdsliv er i øvrigt også mit dygtige og passionerede team!
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Professionelt bliver jeg ærgerlig, hvis ikke alle arbejder mod samme mål – atder er flere agendaer. Årets største arbejdsmæssige skuffelse har været, da nogle eksterne faktorer pludseligt ændrede sig, hvilket medførte, at et stort og vigtigt projekt, vi havde arbejdet længe på at implementere, skulle ændres markant. Dét var ærgerligt!
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Min største og vigtigste udfordring er at få inviteret vores danske kunder med ind i Nespressos univers fra "bær til kop" – og gøre det lokalt relevant for vores danske kunder! Det betyder, at vi i højere grad skal fokusere på at sætte alle de gode kaffehistorier og vores indsats inden for bæredygtighed på Danmarkskortet.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Den daglige dosis får jeg via LinkedIn og nyhedsbreve fra fx Markedsføring og Harvard Business Review. Ellers seminarer og podcasts om ledelse, strategi og kommunikation. Og selvfølgelig mit netværk.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Jeg er vild med Bolias kampagner, deres fashionable og rendyrkede nordiske look'n feel. Deres kundeservice er også state of the art med personificerede service-emails med videocontent. Sejt med et brand der er født digitalt. Mit skulderklap skal gå til Bolias Marketing & Omnichannel Director Line Bering Larsen.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Generelt har vi en del større strategiske projekter næste år både i forhold til vores marked og vores position. For mig er succesen ikke alene at lykkes fagligt med projekterne, men også at få det ledelsesmæssige mere i centrum!

custom add this