Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



JACOB HOLST MOURITZEN

Titel:
Director of Marketing and Communication
Virksomhed:
Mindshare
Titel:
Director of Marketing and Communication
Virksomhed:
Mindshare
Erfaring:
Jacob skød for alvor sin karriere i gang som Digital Media Manager for Then We Take The World i 2012, mens han sideløbende arbejdede som Social Media Consultant for Advice A/S. I 2014 blev han Head of Social hos Mindshare Danmark, hvorefter han i 2015 blev forfremmet til Director of Marketing and Communication.

JACOB HOLST MOURITZEN

Med et højt ambitionsniveau, stor synlighed og en evne for at skabe en stærke digitale løsninger for nogle af Danmarks største virksomheder, der af flere omgange har tiltrukket sig branchens opmærksomhed, er Jacob Mouritzen ikke til at komme udenom på dette års The M List. Jacob har flair for at levere stærke digitale resultater, senest understreget af teamets arbejde med
kampagner for Dyrenes Beskyttelse. Det er Jacobs evne til at samle folk om en fælles ambition, der trækkes på hos Mindshare, når man skal vinde nye kunder eller nedbryde sædvanlig vanetænkning. Jacob er en motiverende og empatisk leder, som efterlader både engagerede medarbejdere samt tilfredse kunder med værdiskabelse og resultater, der taler for sig selv. Jacob er en ny og oplagt profil i 2018.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At vi fortsætter med at blive bedre og bedre. Vi kæmper engang imellem lidt op af bakke for at blive anerkendt for kommunikation og kreativitet. Det synes jeg vi har bevist (igen) i år, med noget særdeles godt arbejde, som også har kaster en Grand Prix af sig, til WPP's årlige awardshow, samt tre DDA'er, en Rambuk og en shortlist i Cannes.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Vi lavede en ny kommunikationsplatform og kampagne, for en virksomhed der ligger mit hjerte meget nært. Vi lavede et grundigt analyseforarbejde og lagde en solid strategi. Det kreative blev også rigtig godt. Men det virkede ikke. Der kom ikke nok nye kunder i biksen. Det var dybt frustrerende, at følge med dag for dag og se at resultatet udeblev.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Mine udfordringer er jo mine kunders udfordringer. Så det er de nok bedre til at svare på. Men fælles for mange af dem, vil det nok være at få styr på de basale digitale forretningsgange. At få styr på kunderejsen fra a-z, at få automatiseret processerne og løftet indtaget af kunder til forretningen via de digitale kanaler.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg kigger meget mod adfærdsøkonomi, psykologi, sociologi og filosofi. I sidste ende handler marketing og kommunikation om at flytte menneskers holdninger eller handlinger. Det er nørdet, men jeg holder meget af det akademiske og teoretiske. Herudover læser jeg HBR, McKinsey Quarterly og kigger altid cases igennem fra internationale awardshows.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Alle projektlederne. Når branchen forandrer sig, og der kræves mere og mere integration, så kræver det ufattelig meget af projektlederne. Samtidig får de oftest skylden når tingene går galt, og meget sjældent rosen når det hele går godt. Det er sgu ikke dem der står på scenen i Cannes og modtager løven. De har travlt med at sikre leverancen. TAK!
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi er kommet godt igennem en transformation i Mindshare, så vi skal simpelthen bare blive ved med mere af det samme. Samtidig skal vi have sat turbo på vores digitale eksekveringskompetencer, så vi kan være endnu bedre til at udleve vores løfte om adaptiv markedsføring.

custom add this