Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MADS BYDER

Titel:
Rådgiver i kommunikationsstrategi
Virksomhed:
Help PR & Kommunikation
Titel:
Rådgiver i kommunikationsstrategi
Virksomhed:
Help PR & Kommunikation
Erfaring:
Mads startede sin karriere som PR Consultant hos Powerofthepen.net i 2000, og i 2004 fik han en lignende stilling hos Bergsøe4. I 2005 stiftede han Help PR & Kommunikation, hvor han i dag fungerer som rådgiver i kommunikationsstrategi.

MADS BYDER

Mads Byder hører til blandt de dygtigste og bedst performende bureauprofiler ud af de klassiske kommunikationsbureauer og for tredje år i træk skal han anerkendes på The M List. Mads har stor forståelse for det omskiftelige mediebillede, og flair for at tænke de udviklinger og forandringer han observerer i forbrugerlandskabet ind i Helps produkter og løsninger. Resultatet er et bureau, der har overhalet flere kommunikations- og klassiske reklamebureauer indenom, og som i dag – via et kontinuerligt fokus på værdien i at være agile – også agerer kommunikationsafdeling for en række af sine kunder. En bedre kunderelation kan man næppe ønske sig som bureau. Mads' talent for at driveeffektiv og succesfuld kommunikationsrådgivning koblet med hans store vilje til at lykkes, lander ham en sikker plads på The M List 2018.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At fejre hele seks "10 års samarbejde" med store danske virksomheder. Bureaurelationer er i gennemsnit 18 måneder. Succes hos os måles bl.a. i lange kunderelationer.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
At vi som PR-bureau ikke har overtaget flere influencer-projekter. Vi er storytellers og i mine øjne bedre end fx mediebureauerne til disse projekter. Jeg havde regnet med en fordobling ift. 2016 – det blev det langt fra.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
At blive ved med at tænke nyt og udfordre vores kunder. Når det hele går godt og hurtigt, er det let for os bureauer at tage fat i den gamle værktøjskasse. Det skal vi ikke – mediebilledet ændrer sig hele tiden – og det fortjener nye og kreative ideer/værktøjer.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Bl.a. hos konkurrenter i udlandet. Både ved at se på deres projekter og idéer samt ved at besøge dem fysisk. Konkurrenter er en god ting, når man skal udvikle sig.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Bjarne Spellerberg. Har en tydelig rød tråd i den ellers udfordrede reklame. Om det er som chef i et lille setup eller i front for det største reklamebureau. Imponerende.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
En masse energi og glade kolleger. Hvis den indre "bureau-trivsel" er på plads, så får kunderne også det bedste og mest kreative. Og så opnår vi det vigtigste – en super, sjov hverdag hvor vi hele tiden udfordrer den klassiske PR.

custom add this