Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



PELLE MARTIN

Titel:
CEO / Creative Director
Virksomhed:
Spring/Summer
Titel:
CEO / Creative Director
Virksomhed:
Spring/Summer
Erfaring:
Karrieren blev påbegyndt i In2media i 2001, hvor Pelle både har haft stillinger som Art Director, Senior Art Director og Executive Creative Director. Efter ni år i gruppen, arbejdede Pelle kortvarigt hos først B-Reel i New York og derefter Bacon. I 2011 stiftede han det kreative digitale bureau Spring/Summer, hvor han stadig i dag sidder som partner og kreativ direktør.

PELLE MARTIN

Pelle Martin kommer med stor kreativ indsigt og forstår at forene design og teknologi i udviklingen af innovative produkter. Pelle sætter et højt fagligt niveau, der bl.a. ligger til grund for kampagnen "Navigating Responsibly" for Dansk Skibsreder Forening. En kampagne, der høstede stor anerkendelse i branchen og ydermere vandt guld ved Creative Circle Awards. Pelle ha 

et stort digitalt talent, og med udformningen af B&Os nye kampagne for højttalerne Beoplay M5 fastslog han for alvor sin ekspertise inden for digital eksekvering. Den succes, der fulgte i kølvandet på B&O-kampagnen, betød at Pelles bureau, Spring/Summer, kunne tilføje bl.a. Stine Goya til sin kundekreds. Pelles resultater har tiltrukket sig stor opmærksomhed i branchen, og hans høje kompetenceniveau skal også anerkendes på The M List 2018.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Vi har i år skabt en ny proces, som har ændret den måde vi planlægger, estimerer, involverer og arbejder på. Det har en stor effekt internt og i samarbejdet med vores kunder. Derudover har vi budt velkommen til Implement, Carl Hansen & Søn, Engelbrechts, Stine Goya, Roskilde Festival, Cofoco og andre til vores samling af eksisterende kunder.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Spring/Summer er ved at få et stærkt navn internationalt, og i den forbindelse har de store bureauer et vågent øje på vores talenter, så vi har i år sponsoreret især USA med nogle gode folk. Heldigvis betyder vores navn også, at vi kan tiltrække gode og i nogle tilfælde endnu bedre folk til stillingerne.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Vores største marketingmæssige udfordring er til stadighed de store forskelle, der er på markederne og segmenterne vores kunder agerer inden for. Det er ret forskellige virkemidler der skal til, men fælles er et ønske om at fremstå som et stærkt brand med substans i kommunikationen som give nogle fantastiske førstehåndsindtryk.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg finder inspiration i at arbejde med mine utroligt talentfulde kolleger, som vi bruger lang tid på at finde over hele verden, samt i arbejdet med vores kunder og deres kunder. Vi arbejder udelukkende direkte med kunder, og det er i det samarbejde at magien opstår. Igennem vores nye proces opnår vi endnu mere involvering internt og eksternt.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Jeg vil gerne give et kollektivt skulderklap til de enkeltpersoner på både kundesiden og bureausiden, som forstår at god kommunikation skal leveres med ypperlig eksekvering for at skabe både kort- og langvarig effekt.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
I 2018 vil Spring/Summer være fem år, jeg vil være 40, og jeg vil starte mit 19. år i branchen. Vi flytter ind til København K og står med en stribe nye drømmekunder og fantastiske kolleger, som skal holde vores opadgående kurve. Jeg glæder mig til 2018.

custom add this