Gratis seminar i Aarhus
Mediemarkedet er under hastig forandring og særligt vores brug af TV-mediet er udfordret blandt de unge forbrugere, som er en stadig stigende gruppe. Det kræver en ændret tilgang til mediestrategien ikke bare nu, men også fremadrettet – hvordan imødegår du det?
Er det kun de digitale mastodonter, der kan påkalde sig danskernes opmærksomhed og annoncørernes effekt eller findes der også muligheder andre steder? Er traditionel TV vitterligt dødt som annoncemedie i en verden, der bare venter på kommercialisering af Netflix eller? Og hvad med andre danske medieudbydere? Et nyt studie udarbejdet af Annalect i samarbejde med Out of Home Media viser, at TV i kombination med bl.a. outdoor annoncering stadig kan påberåbe sig danskernes opmærksomhed og skabe dækning i en ikke-digital verden – endda kosteffektivt.
Seminaret giver dig indsigter og tips til, hvordan du kan tænke anderledes og imødegå effekten af det ændrede mediebillede gennem en stærk case, et nyt studie, samt et helt nyudviklet og banebrydende analyseværktøj, der kosteffektivt kan estimere den samlede dækning på tværs af TV og outdoor.
MÅLGRUPPE:
Alle med tilknytning til mediemarkedet. Det er relevant for både brands med specifikke målgrupper samt store annoncører, der ønsker bred dækning i hele befolkningen.
PROGRAM:
08:30 – 09:00 – Registrering, Kaffe & Croissanter
09:00 – 09:10 – Velkomst ved Jonas Busekist, Dansk Markedsføring & Michael Pedersen, OMD
09:10 – 10:00 – ”Mediebilledet anno 2023, herunder fokus på de udfordringer, der kan være med at opbygge dækning”, ved Claus Andersen, Drum og Claes Braagaard, Omnicom Media Group
10:00 – 10:25 – “Hvordan kan kombinationen af TV og outdoor øge din dækning?” Præsentation af analyseresultater, ved Niels Egerup, Analect
10:25 – 10:45 – Præsentation af Krifa & Coop365 cases ved Morten Aagaard, OMD Aarhus
10:45 – 12:00 – Mulighed for netværk, 1:1 med talere, samt sandwich
Seminaret afholdes i samarbejde med Omnicom Media Group og Annalect, der er indholdsansvarlige.
STED:
Arrangementet afholdes hos Radisson Blu Scandinavia Hotel,
Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus.
Bemærk: Indgang via Thomas Jensens Allé 1, 8000 Aarhus
Parkering: Hotellet ligger i forbindelse med Scandinavian Center, der råder over 1.000 parkeringspladser lige ved døren.
TALERE:
- Michael Pedersen, Managing Director, OMD Aarhus
- Claus Andersen, Managing Director, Drum
- Claes Braagaard, Chief Investment Officer, Omnicom Media Group
- Niels Egerup, Head of Client Engagement, Annalect Denmark
- Morten Aagaard, Business Director, OMD Aarhus