For tredje år i træk var hummel og Envision at finde blandt vinderne, da årets Clio Sports Awards blev uddelt i New York.

Denne gang blev det til tre gange bronze for casen ”Patchwork of Dreams”, hvor det danske herrelandshold i fodbold – som hummel er tøjsponsor for – bytter trøjer med deres fans.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hattricket ved awarden, hvor store sportbrands som bl.a. Adidas, Nike, Under Amour og noget mindre hummel konkurrerer om, hvem der har lavet den bedste kommunikation i det forgangne år, vækker naturligvis begejstring hos Anders Tranæs, CEO for Envision.

- Vi er stolte hver gang, vi vinder noget, men denne gang er vi ekstra stolte. Dels fordi det er tredje år i træk, men især fordi sidste år var et VM-år, siger han.

- Det betyder, at alle de store sportsbrands går ud og bruger endnu flere penge på markedsføring og aktiverer alle deres megastjerner. Midt i det hele har du så et dansk sportsbrand, der tør holde fast i kreativitet og autenticitet, som det, der skal drive markedsføringen, fortsætter han.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Tranæs: Indsigtsfuld kreativitet er kernen

Når Anders Tranæs er ekstra glad for de tre nye Clio'er, hænger det også sammen med den strategi, han har lagt for Envision, efter han afløste bureauets mangeårige direktør Mona Juul i efteråret 2018.

- Ifølge MyImage-analyser er vi rated som nummer 1 på forretningsforståelse og forbrugerindsigt, hvilket er fantastisk. Men de seneste år markerer vi os i stigende grad kreativt, målt på awards og nomineringer, siger han.

- Og dér har du fremtidens forretningsmodel for et bureau som vores: Forståelse for forretning, forbrugere og markedspotentiale kommunikeret med indsigtsfuld kreativitet. Mindre kan ikke gøre det, slutter Anders Tranæs.

Du kan se en film om hummel-casen her.

Credits:

  • Client Service Director: Tomas Olesen
  • Chief Creative Officer: Jesper Herholt
  • Creative Director: Peter Boe
  • Art Director: Rasmus Saaby Bentzen
  • Art Director: Mads Enggaard
  • Project Manager: Rikke Mia Bach Maffait
  • Marketing Manager, hummel: Morten Lund