I begyndelsen af december meddelte Berlingske Media, at dealsitet Sweetdeal var solgt fra. Nu vinker medievirksomheden fra Pilestræde i København også farvel til reklamebureauet Marketsquare.

Det oplyser Jens Thrane-Møller, der er adm. direktør i og køber af Marketsquare, over for Markedsføring.

Steen Halbye, der i sin tid var medstifter af blandt andet Halbye Kaag JWT og som har tjent en formue i reklamebranchen, er med i ejerkredsen og bliver formand. Direktør Camilla Flindt Hjælmhof bliver også medejer. 

Hvad har I betalt?

- Det vil jeg ikke udtale mig om, men der er mange måder at værdiansætte et reklamebureau på. Jeg vil sige, at bureauet er mange penge værd. Det siger sig selv, siger Jens Thrane-Møller. 

Om ejerskabet siger han:

- Halbye har 15 procent. Camilla har 15 procent. Resten har jeg. Steen og Camilla har ønsket, at jeg havde en betydelig andel. 

I en pressemeddelelse udtaler Jens Thrane-Møller, at "det er en meget stor glæde, at vi nu får foden under eget bord." 

- Camilla og jeg har arbejdet sammen ad flere omgange siden 1995 først på Saatchi & Saatchi, siden på Republica og nu de seneste seks år på Marketsquare, så vi kender hinanden ualmindeligt godt. At Steen Halbye har haft lyst til at komme med ombord, er et kæmpe scoop. Jeg har kendt Steen gennem mange år, og både hans store erfaring fra medie- og reklamebranchen samt hans generelle forretningsindsigt ville berige ethvert bureau i Danmark. Derudover taler Steens resultater og hans menneskelige kvaliteter for sig selv, så det er fantastisk, at han har sagt ja til at blive en del af Marketsquare, fortsætter han.

Om sin beslutning om at blive medejer og bestyrelsesformand for Marketsquare siger Steen Halbye:

- Marketsquare har med succes holdt fast i en skarp positionering og samtidig opbygget stærke kompetencer inden for både digital markedsføring og orkestreringen af de sociale medier. På den platform ser jeg store muligheder, som jeg er beæret over at kunne bidrage til.

Sælgeren Berlingske Media ønsker fokus på sin kerneforretning. Derfor sælges bureauet nu: 

- Berlingske Media ønsker at fokusere alle sine kræfter på den digitale udvikling af sine publicistiske medier, og derfor har vi valgt at sælge. Marketsquare har manifesteret sig i branchen og været igennem en meget positiv udvikling de senere år, hvilket ikke mindst skyldes en stabil og kompetent ledelse, og derfor er det særdeles glædeligt, at det netop er ledelsen, som køber selskabet, siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media, i pressemeddelelsen. 

Over for Markedsføring afviser Jens Thrane-Møller, at handlen, der har været undervejs siden efteråret, vil medføre ændringer på bureauet. 

- Jeg har drevet det, som var det vores egen forretning. Vores strategi er uændret. Vi udvikler videre, siger han. 

Så medarbejderne skal ikke frygte for deres job?

- Næ. Vi driver det videre, som vi hele tiden har gjort.  

I pressemeddelelsen siger direktør Camilla Flindt Hjælmhof, at man har ”en klar strategi, kompetenceudvikling og passionerede medarbejdere, der brænder for at bistå vores kunder med rådgivning, gode løsninger og høj service har været vores mantra for at drive bureauet, og det er sådan, vi ønsker at fortsætte.” 

Marketsquare har 40 medarbejdere.