Et bureau skal bidrage til at løse reelle udfordringer i samfundet. 

Det mener man hos Advice, som tirsdag tænder for strømmen til en ny online TV-kanal, der har ambitioner om at hjælpe danskerne igennem junglen af informationer om sygdomme og sundhed.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Kanalen har fået navnet SundhedsTV, og den er stiftet som en selvstændig virksomhed med sammen navn, under ledelse af den tidligere Client Director for Public Affairs på Advice, Merete Arentoft.

- De fleste af os googler symptomer og diagnoser, før vi går til lægen, og ofte søger vi erfaring fra andre i samme situation på nettet. Men vi er flere der bliver mere og mere sundhedsforvirrede, siger hun i en pressemeddelelse, og tilføjer:

- SundhedsTV skal give overskuelig og korrekt viden om sundhed og sygdom – på en måde, som er let at gå til, og som appellerer til den moderne medieforbruger – både i forhold til karakteren af indholdet og de kanaler, vi udkommer på. 

Tager egen medicin

Indholdet på SundhedsTV udvikles og præsenteres af sundhedsprofessionelle – herunder læge og ph.d. Ida Donkin, der er ansat som redaktionslæge på SundhedsTV - og Tænketanken Mandag Morgens faktatjek-medie TjekDet.dk. 

Og ifølge partner i Advice, Ralf Lodberg, er SundhedsTV et vigtigt bidrag fra bureauet:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi tror på, at de forandringer, vi alle oplever, kræver, at vi står sammen og udvikler indhold, der kan gøre en forskel i verden, siger han og tilføjer: 

- Det rådgiver vi vores kunder til, og vi vil også tage vores egen medicin ved at bidrage med kvalitetsindhold, som kan gøre en forskel. 

Ralf Lodberg peger på, at Advice i SundhedsTV ”bruger vi de kompetencer, som vi har opbygget gennem flere år om god sundhedskommunikation. 

- Det er en spændende satsning for os, som vi har store forhåbninger til, siger han. 

Ingen reklamer

Parterne oplyser, at SundhedsTV er ”et univers fri for reklamestøj og bannerannoncer” og at ”alt indhold formidles i videoer, der er velegnet til spredning på nettet”:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Informationen på SundhedsTV skal være så letforståelig og tilgængelig som muligt. Derfor formidler vi på video, fordi vi ved, at det er det format, som den moderne mediebruger er vant til, og fordi vi gerne vil have de danskere med, som har begrænsede læsefærdigheder, siger Merete Arentoft i meddelelsen.

Sundhedskanalen har tilknyttet et Advisory Board bestående af Lisbeth Knudsen, chefredaktør hos Mandag Morgen og Altinget, Mads Koch Hansen, lægelig direktør på Sygehus Lillebælt, og Inge Kristensen, direktør i Dansk Selskab for Patientsikkerhed.

Besøg SundhedsTV her - og se introfilm om kanalen herunder.