Nørgård Mikkelsen har ansat Martin Axel som ny kontaktdirektør på kontoret i hovedstaden.

Oprustningen kommer med bureauets egne ord, fordi man har ”brug for ekstra kræfter på grund af en stærk og voksende kundeportefølje i København”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Gennem mere end 10 år har Nørgård Mikkelsen bygget sit københavner-kontor op med i dag omkring 15 medarbejdere og kunder som bl.a. YouSee, NEYE, Landbrug & Fødevarer og Linie Aquavit. Men trods de gode takter vil man stadig gerne være mere synlig på byens bureau-scene.

- Derfor er vi også superglade for at få Martin med om bord, så han sammen med resten af bureauet kan være med til at udvikle og skabe vækst for endnu flere kunder, siger Camilla Nordqvist, direktør, Nørgård Mikkelsen København.

Kender begge sider af bordet

Martin Axel har erfaring med sig fra både bureau og kundeside – bl.a. har han været kontaktdirektør hos Ogilvy og Scanad, global brand manager hos Grundfos og salgsdirektør for Lindorff Danmark.

Senest har han været selvstændig rådgiver og udviklet internationale Go-to-Market strategier og kunderejsekoncepter for en række nordiske fintech virksomheder.

Og han glæder sig ikke overraskende til de nye udfordringer:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Jeg har fulgt Nørgård Mikkelsen fra sidelinjen og ser et bureau, der leverer hele pakken fra data, indsigt og strategi til eksekveringer på alle platforme på et højt kreativt niveau, siger Martin Axel og tilføjer:

- Derfor er jeg også glad for at få lov til at bidraget til at præge et så anerkendt brand på rejsen mod fremtidens full service-bureau.

Fælles indsats sikrer image-vækst

For nylig gjorde Nørgård Mikkelsen opmærksom på sig selv i forbindelse med MyImage 2020-analysen ved for syvende år i træk at klatre op ad den samlede liste over de danske reklamebureauer, der har det bedste image blandt annoncørerne.

- Det er en meget konsistent vækst, bureauet har præsteret gennem de seneste syv år, sagde Mogens Østergaard, adm. direktør i MyResearch, der står bag analysen, og han tøvede dengang ikke med at kalde Nørgård Mikkelsen ”en stabil brand-succes”.

Og spørger man Nørgård Mikkelsens CEO, Kasper Kjærsgaard Jensen, så skyldes image-medvinden ikke mindst det samspil, der findes mellem det københavnske kontor og Odense-kontoret:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Værdigrundlag og kompetencer er de samme, men med to lokationer opnår vi forskellige perspektiver og samtidig en evne til at kunne tiltrække og fastholde de bedste medarbejdere, uanset hvor de er i landet, siger han og tilføjer:

- Vi ser i høj grad styrkelsen af København, sammen med vores satsning på medier, digitale og kreative kræfter, som en væsentlig årsag til den konstante brand-imagevækst, vi har oplevet de seneste syv år.