Det danske orkestreringsbureau Mano har indledt et nært samarbejde med marketing intelligence-virksomheden Contagious.

Målet er at højne de kreative ambitioner hos kunderne, og – mindst lige så vigtigt – at give dem bedre muligheder for at indfri disse, forklarer Jakob Stigler, der stiftede Mano sammen med Thor Otar i 2017. 

- Contagious repræsenterer kreativ intelligens og hjælper kunder med at løse de udfordringer, de står med, når de skal briefe, identificere og udvikle kreative ideer. Med Mano fokuserer vi på alt det, som følger derefter, siger Jakob Stigler.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- På baggrund af det, bygger vi sammen med Contagious en løsning, som kan hjælpe annoncører med at indfri deres kreative ambitioner. Fra start til slut, fortsætter han.

Stop for udvanding af kreativt potentiale

Partnerskabet fokuserer især på de faldgruber, som kan udvande det kreative potentiale i ideudviklings- og aktiveringsfasen, lyder det fra Dan Southern, Head of Strategy hos Contagious, i en pressemeddelelse.

- Vi stræber efter at hjælpe vores kunder med at sætte højere kreative ambitioner for deres brands og opbygge de kapaciteter, de har brug for, for at få fantastiske ideer sammen med deres partnere, siger han.

- Så Manos færdigheder og erfaring med at hjælpe kunder med at orkestre alt, så de kan levere brand-definerende øjeblikke i et komplekst medielandskab, gør dem til den perfekte partner. Vi glæder os til at komme i gang, fortsætter Dan Southern.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Lanceres ved Cannes Lions

Det nye samarbejde præsenteres ved verdens største kreative festival, Cannes Lions, der skydes i gang i den franske badeby 17. juni.

- Det er faldgruber for kreativt potentiale og kampagne-ROI, som vi gerne vil sætte fokus på, når vi sammen med Contagious samler marketingansvarlige fra en række internationale brands rundt omkring et bord i Cannes i næste uge. Og det er også udgangspunktet for samarbejdet, som officielt lanceres efter Cannes, siger Jakob Stigler.

Gennem de sidste to år har Mano arbejdet med internationale annoncører i mere end 10 markeder og hjulpet dem med at udvikle brand-projekter i Asien, Europa og Nordamerika. 

- Vi ved, at manglede integration mellem kreativitet og aktivering koster på effekten, og vi har set, hvordan manglende erfaring og procedurer for, hvordan man bedst tager en ide til markedet, kan ødelægge selv den bedste kreative ide, siger Jakob Stigler og afslutter: ”Når vi spørger annoncørerne, så genkender de det alle sammen, men har ikke gjort noget ved det - og det er det, vi gerne vil ændre med det nye partnerskab”.

Hvis du vil have indflydelse på den omtalte rundbords-diskussion, kan du besvare dette survey, der undersøger barriererne omkring lanceringen af kreative koncepter i store organisationer.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.