Flere år med vækst har tre år i træk - senest i 2018 - sendt det digitale bureau Signifly ind i Børsens Gazelle-selskab, og nu melder de tre unge bureau-ejere - Michael Valentin (27), Alexander Spliid (27) og Patrick Rønning (26) - om nye eventyr. Endda på den anden side af Atlanten.

Bureauet har således åbnet deres egen ”hub” i Montreal i Canada: Indtil videre et kontorfællesskab med det canadiske kommunikationsbureau Syrus Reputation – og under ledelse af Nicklas Rønning, der er bror til den ene af partnerne, Patrick Rønning.

Man kan undre sig over, at Canada lige er førstevalget, men det hænger delvist sammen med, at Nicklas Rønning alligevel skulle flytte til Canada, og hvorfor så ikke forsøge at skabe nye forretningsmuligheder?

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER: KLIK HER.

Dertil kommer dog også en række andre faktorer, som gjorde Canada til et godt sted at starte, forklarer Patrick Rønning:
 
- Placeringen af Montreal i forhold det nordamerikanske marked er interessant: Der er nem adgang og forretningsmuligheder i Toronto, New York og Boston, og samtidig en væsentlig lavere "operating cost", siger han og tilføjer:
 

- Samtidigt har vi oplevet, at mange canadiske virksomheder synes at aspirere mod "The Scandinavian Way", altså måden, hvorpå vi arbejder med design og kvalitet, men også digitalisering og innovation i Nordeuropa - og måske især Scandinavien og Danmark.

Og det er allerede blevet til opgaver i det canadiske: Signifly arbejder fx sammen med en af landets største banker, ScotiaBank, om at rådgive bankens SME-kunder i Montreal om digital transformation og vækstpotentialet ved digitale investeringer.
 

Flere lande på vej

Signifly blev etableret i 2010 og tæller i dag 24 medarbejdere på kontoret i København, men målet er at gå ind på det globale marked gennem kontorer flere steder i verden:

- Vi har ambitioner om at starte flere hubs rundt i hele verden. Vi starter i Montreal, der på den måde også bliver et ”proof of concept” på vores ekspansionsstrategi, siger den ene af partnerne, Patrick Rønning, der forventer, at bureauet om fem år har hubs i stil med det canadiske i 4-6 lande

Næste lande ligger dog lidt tættere på Danmark: Der er foreløbig etableret kontakter til eventuelle partnere i Norge, Sverige og Storbritannien.

Og de foreløbige erfaringer fra Canada?

- Ja, vi kan i hvert fald se, at mange af de større canadiske virksomheder er bagud med deres digitale transformation. Også inden for digital kommunikation med det offentlige er vi i Danmark langt foran, siger Patrick Rønning.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER: KLIK HER.

Patrick Rønning tilføjer:
 

- Hos Signifly er vi hverken et konsulenthus, et tungt IT/softwarehus eller et reklamebureau. Vi har placeret os lige i midten. Og vi tager afsæt i princippet om, at innovationsprojekter ikke må vare længere end 100 dage fra idé til produkt.

I starten vil projekterne eksekveres fra kontoret i København, men Signifly forventer at have de første ansættelser på plads til teamet i Canada i løbet af de næste 4-6 måneder.