Danske Spil har siden foråret kørt et større udbud på mediebureauområdet, og nu er det afsluttet.

Det endte med et skifte og dermed et farvel til Dentsu Aegis Network, som spilvirksomheden har haft som mediebureaupartner de seneste syv år.

- Vi har været ovenud tilfredse med samarbejdet med Dentsu, men den digitale transformation og den rejse, vi i marketing har bevæget os ud på, har betydet, at en ny aftale var nødvendig, lyder det fra Søren Nielsen, Marketing Director i Danske Licens Spil, i en pressemeddelelse.

- Derfor var en udbudsrunde helt naturlig, og helt overordnet må vi blot stadig konstatere, at de store mediebureauhuse alle har rigtig mange dygtige kompetencer i forhold til at kunne arbejde med en stor annoncør som os, fortsætter han.

MediaCom er det nye bureau

Indholdet i en samarbejdsaftale har ændret sig voldsomt igennem de sidste par år - ikke mindst efter Danske Spil har insourcet alt deres digitale medieindkøb.

Søren Nielsen suppleres af Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director i Danske Lotteri Spil:

- Udover vi fortsat har brug for en samarbejdspartner, der kan drive vores mange kampagner på tværs af alle husets brands, vil vi fremover i højere grad have brug for rådgivningskompetencer - ikke mindst i forhold til de digitale behov vi har i dag, siger han.

- Valget som ny mediabureaupartner faldt på MediaCom, som igennem udbudsprocessen har bevist, at de står rigtig godt rustet til at imødekomme vores behov til en fremtidig partner - ikke mindst som rådgivningsorgan til vores fortsatte digitale rejse, hvor MediaCom allerede arbejder med kunder, der er på samme rejse som os.

Den nye samarbejdsaftale med MediaCom gælder fra den 1. januar 2019.