Set med internationale øjne er de skandinaviske lande og markeder mere eller mindre ens. Og nok har vi en del tilfælles, men forretningskulturen, mentaliteten og adfærdsmønsteret adskiller sig alligevel på mange punkter markant fra hinanden.  

Det tager Ehrenberg Sørensen Kommunikation nu konsekvensen af og etablere en ny afdeling kaldet PR Scandinavia med danske, svenske og norske kommunikationsrådgivere på bureauets københavnerkontor.

- Med etableringen af det nye skandinaviske epicenter tager vi afsæt i de tendenser, vi ser i markedet. Vi oplever helt konkret, at internationale kunder efterlyser one entry til de skandinaviske markeder, og det kan vi i endnu højere grad imødekomme med vores nye set- up, siger partner og CEO, Allan Sonne Sørensen og tilføjer:

- Vi har været til stede på markederne i efterhånden et kvart århundrede, og det nye PR-hub i København er et helt naturligt skridt i den videre udvikling af Ehrenberg Sørensen.

Erfaren direktør 

PR Scandinavia etableres under ledelse af Tina Baungaard-Jensen, som i samme omgang udnævnes til Director of PR Scandinavia. 

Tina Baungaard-Jensen har været en del af Ehrenberg Sørensen Kommunikation i seks år, og hun har spillet en central rolle i bureauets samlede udvikling med et særligt skarpt blik på at dyrke det tværnationale potentiale til stor værdi for kunderne, lyder det fra bureauets ledelse.

Selv siger Tina Baungaard-Jensen om det nye setup:

- Kundefordelene for et samlet greb om Skandinavien er udtalte. At samle en pool af skandinavisk ekspertise på én matrikel vil øge mulighederne for at udleve det skandinaviske potentiale, for selv om meget kan klares på distancen, dyrkes kreative udviklingsprocesser nu en gang bedst, når energien er samlet ét sted.

Ehrenberg Sørensen er bl.a. kendt for at have stået bag PR-arbejdet på den prisvindende kampagne SheepView for Visit Faroe Islands og Atlantic Airways, og har desuden kunder skiparadiset SalzburgerLand, VisitAarhus og Stena Line i huset.