Pilen peger atter opad i det digitale bureau Dwarf, viser selskabets friske årsregnskab for 2018.

Heraf fremgår det, at Dwarf omsatte for godt 31 mio. kr. i 2018, hvilket er en fremgang på fem mio. kr. i forhold til 2017.

Dertil kommer, at årets resultat lander på knap 1,2 mio. kr. mod 0,3 mio. kr. i 2017, så både top- og bundlinje er i fremgang.

- Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, og ikke mindst væksten i omsætning, siger Lars Berntsen, CEO for Dwarf.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Den er øget i takt med, at bureauet dels har udvidet samarbejdet med eksisterende kunder og føjet nye til kundelisten, der i dag omfatter virksomheder og organisationer som Kammeradvokaten, Comwell, Sikkerhedsstyrelsen, Danske Bank, Norwegian og Thon Hotels.

Dwarf-stemningen er genskabt

- Jeg er dog endnu mere tilfreds med, at vi er lykkes med at genskabe det, jeg vil kalde ”den gode Dwarf-stemning”, fortsætter Lars Berntsen.

Den var svær at finde i 2015 og 2016, hvor de økonomiske resultater haltede, og snakken internt i bureauet derfor kom til at handle om mange andre ting end det arbejde, de leverede til kunderne, forklarer Lars Berntsen.

- Sådan er det ikke længere. Nu er vores mantra, "at vi kun skal levere løsninger, vi selv vil købe”, spredt ud i organisationen, og samtidig har vi fået en meget tættere dialog med kunderne, siger Lars Berntsen.

En bredere ledelse

Dertil kommer, at der er kommet ro på ledelsesfronten i bureauet.

Lars Berntsen overtog hjørnekontoret i marts 2018 efter en periode som CCO, og noget af det første, han gjorde, var at udvide ledelsen. 

- Vi har nu har en ledergruppe bestående af fem mand, og det har vist sig at være en bedre måde at gøre tingene på end tidligere, mener Lars Berntsen.

Væksten falder bredt inden for projekter relateret til forretningsudvikling, automation, strategi, UX og design, og bureauet har oprustet markant på medarbejderfronten.

Flere medarbejdere

Dwarf har i dag godt 45 medarbejdere mod 34 fuldtidsansatte i gennemsnit i 2017.

- Vi har sammensat vores teams på en lidt anden måde end tidligere. Et eksempel er inden for UX, hvor vi har udvidet fra teamet fire til 10 mand. Det er sammensat af såvel seniorfolk som yngre kræfter, hvilket fungerer rigtigt godt og samlet har løftet vores kompetenceniveau, siger han.

Det passer desuden godt til bureauets ambitioner for fremtiden, mener Dwarf-CEO'en.

- Vi går efter at få både større bredde og dybde i bureauets opgaver. Vi vil være kendte for at udtænke og udvikle løsninger, som gør en reel forskel for både omverdenen, vores kunder og os selv, siger Lars Berntsen, der i den sammenhæng også peger på en endnu større indsats på awardfronten, der kan være med til at slå Dwarf-navnet endnu bedre fast i markedet

Lars Berntsen forventer, at Dwarfs fremgang fortsætter i 2019, så både top- og bundlinje forbedres endnu mere.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Hovedtal: Dwarf A/S 2018:

(i mio. kr.)                                                               2018                 2017

  • Nettoomsætning:                                            31,4                  26,4
  • Resultat af primær drift:                                 1,6                    0,5
  • Årets resultat:                                                  1,2                    0,3
  • Egenkapital:                                                      1,8                    0,8
  • Gns. antal medarbejdere:                              36                     34