Det er normalt, at virksomheder selv lægger opgaver i udbud, når behovet opstår. Nu går BureauBureau.dk ud med en ny service. En gratis og uforpligtende ”matchmaking” til virksomheder, der står med en konkret opgave eller overvejer et bureauskifte.

–Vi gør det, fordi vi ved hvor store omkostninger, der ligger i at vælge forkert. Ikke kun i rede penge, men måske langt vigtigere i tabt momentum og spildt tid. Og vi matcher opgaver mod mere end 600 bureauer, siger Søren Rokkjer, partner i BureauBureau.dk.

Hvordan matcher i konkret opgave mod bureau?

– Vi matcher på alle tænkelige behov. Men de oftest brugte matchparametre naturligvis er geografisk placering, kompetenceprofil, cases, samt timepriser. Og så, måske lidt overraskende, er bureaustørrelse og kultur altid kritiske parametre. Det ved vi af erfaring.

Prøv at uddybe.

– Normalt giver vi en anbefaling på 3 bureauer, hvoraf det ene bureau er vores primære match. Men der kan være flere valgmuligheder. Vi leverer informationerne om bureauerne. Baseret på denne anbefaling vælger virksomhederne selv, hvor mange af bureauer, de vil indlede dialog med.

Briefing, scoping, budgetter er en del af rådgivningen

Siden starten i 2013 har BureauBureau.dk afviklet over 100 bureaumøder og fået indsigt deres profil, kultur, mind-set, kompetenceprofil og fokusområde.

– Kombineret med vores egen søgedatabase, står vi med en mulighed for at matche virksomheder og deres konkrete opgaver mod bureauer på 67 afgørende parametre. Vi har lavet en algoritme, som fuldautomatiser store dele af processen.

Har jeres indsats udløst arbejde til bureauer?

– Ja, det har vi da. I den lille ende har vi matchet en café-kæde med et Århusbureau. I den konkrete opgave skulle der opsættes en Instagram-konto, som skulle driftes og promoveres i 12 måneder. I den anden ende af skalaen har vi matchet et medicinalfirma med et større københavnsk PR-bureau på en 360 graders strategi- & kommunikationsproces.

Din udgangsreplik er?

– Hvis der er tale om en konkret opgave, så forsøger vi samtidig at skabe rammerne for samarbejdet. Vi giver gerne begge parter gode råd om briefing, scoping, budget, ambitioner og forventningsafstemning.

– Og hvis vi kan fjerne nogle af børnesygdommene, der somme tider skaber mudder i samarbejdsrelationerne, så er det jo i alle interesse, slutter Søren Rokkjer.

BUreauBureau.dk tjener pengene lige som Autobutler.dk, Agera.dk, Håndværker.dk osv., altså via et mindre fee for at formidle opgaverne.

Læs mere her.