De danske bilejeres organisation FDM har sat gang i en større indsats for at skaffe nye medlemmer, og til formålet har man allieret sig med bureauet Egmont Creative.

Bureauet er valgt på baggrund af en pitch med udgangspunkt i en anbefaling af en ny strategisk kreativ platform, som skal tydeliggøre værdien af et medlemskab hos FDM og samtidig repositionere organisationen.

Et af værktøjerne er udvikling af nye medlemspakker, fortæller Anders Brendstrup, der er marketingchef hos FDM: 

- Vi ønsker at skærpe fortællingen i forhold til, hvordan vi som medlemsforening kan skabe værdi for forbrugerne i hverdagen. Og det kræver en strategisk og kreativ stærk kommunikations- og marketingplatform, som både kan operere på et taktisk effektivt niveau og samtidig kan styrke fortællingen om FDM.

Om valget af Egmont Creative siger Anders Brendstrup:

- Vi har valgt Egmont Creative som bureaupartner til denne proces på baggrund af en anbefaling, som både har et kreativt solidt niveau og samtidig rummer en forståelse for kompleksiteten i vores udfordringer.

Og det er de glade for hos Egmont Creative:

- FDM har en række ambitiøse målsætninger, som kommer til kræve både hårdt arbejde og masser af kreativitet at komme i mål med. Vi glæder os meget til at hjælpe FDM med denne rejse og det er med stor stolthed og ydmyghed, vi går til samarbejdet, siger Andreas Lange, der er bureauchef hos Egmont Creative. 

Samarbejdet er allerede godt i gang og bliver implementeret løbende i 2019. 

Egmont Creative er også bureau for FDM travel, som er ejet af FDM koncernen.