Frederik Nonnemann, der i den brede offentlighed er kendt som danser i TV 2’s Vild Med Dans, er blevet ansat hos Gonzo Media som Talent Manager for bureauets talenter, der tæller YouTube-stjerner som Alexander Husum og Anna Briand.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

- Der er ingen uddannelse, der forbereder en til at være Talent Manager for unge YouTube-stjerner med hundredetusindevis af seere, siger Martin Wiinholt, der er CEO hos Gonzo Media.

Han tilføjer:

- Frederiks baggrund er i det perspektiv helt perfekt: Frederik er uddannet erhvervsøkonom, og han har samtidig hands on-erfaring med influencernes verden takket være hans seks år lange karriere som professionel danser i Vild Med Dans-programmerne på TV 2. 

Frederik Nonnemann har – via blandt andet Vild Med Dans – opnået et stort kendskab til influencer-miljøet, som han også selv har taget del i ved siden af sine studier, oplyser bureauet, der også fortæller, at Frederik Nonnemann selv har mere end 38.000 følgere på Instagram. 

Frederik Nonnemanns direkte kendskab til - og netværk inden for - sociale medier, gør ham til den helt rette kandidat, hedder det videre i meddelelsen.

Frederik Nonnemann er uddannet markedsføringsøkonom fra Copenhagen Business Academy og har derudover gennemført en HA-almen fra Roskilde Universitets Center.

Talent-teamet hos Gonzo Media består i dag af fem medarbejdere – og har altså Frederik Nonnemann som nyeste skud på stammen.

Gonzo Media beskriver sig selv som ”et moderne reklamebureau, der laver data-berigede digitale reklamekampagner.” 

Kernen i bureauet er talentmanagement af primært YouTube creators. Her har bureauet, ifølge buerauet selv, gennemgået en stærk udvikling. Udviklingen er gået fra syv creators i 2015, til 30 af Danmarks bedste creators indenfor lifestyle, fashion, gaming og entertainment, som Gonzo Media i dag har på kontrakt, oplyses det.