For to år siden sagde reklamebureauet Havas Cph farvel til adm. dir. Steen Holm og overdrog ledelsen til direktøren for søsterbureauet, Media Planning Denmark, der også arbejdede under navnet Havas Media.

Erfaringerne med at bo sammen og arbejde integreret under den samme ledelse meldes nu som så gode, at man har taget skridtet fuldt ud og fusioneret de to bureauer til et selskab, der således rummer både mediabureau og reklamebureau.

Det fusionerede bureau får navnet Havas Danmark, og i juni flyttede man så hele organisationen til nye lokaler.

– Det har været en nødvendig og rigtig spændende rejse. At vi nu også står som ét selskab betyder meget for vores identitet og på sigt vores position i markedet. Flytning og fusion understreger hvor meget, der er sket i Havas Danmark de seneste år, siger CEO, Johnny Twile og fremhæver, at bureauet har oplevet markant vækst i de sidste to år.

Regnskaberne viser, at det først og fremmest er mediabureauet, der er vokset. I 2017 steg bruttoavancen med 43 pct. til ca. 27 mio. kr., mens reklamebureauet endte med et ganske lille fald til en bruttoavance på ca. 8,4 mio. kr.

I slutningen af 2017 ansatte man Mikkel Brekling Wargo som ny kreativ direktør, og her i august har man yderligere forstærket det kreative team med 3 nye profiler - heriblandt Nicolas West Rafn som senior kreativ.

– Med sammenlægningen har det vist sig nødvendigt at stille større krav til vores kreative afdeling og kompetencerne i den. De skal kunne favne kreativitet på tværs af alle platforme med data og konceptet som limen, der holder det hele sammen, og derfor har vi valgt at investere i det kreative, siger Johnny Twile.