Bjarne Spellerberg og Peter Boye har gjort det godt siden de to i starten af 2014 satte egne efternavne på døren i Bredgade i det centrale København.

Fire, næsten fem, hele regnskabsår er det blevet til, og selv om det blev til et mindre dyk på bunden i 2017, sammenlignet med 2016, har de to tidligere Partners-profiler hvert år leveret vækst. 

Og det gjorde de igen i 2018. 

Bruttofortjenesten voksede fra 5,4 mio. kroner til 7,8 mio. kroner og bundlinjen fra 2,1 til 2,9 mio. kroner. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Et tilfredsstillende resultat, hedder det ikke overraskende fra ledelsen, som oplyser, at væksten i bruttofortjenesten primært hænger sammen med udvidelsen på medarbejderfronten.

Bl.a. kom Christian Iversen til som partner og seniorkreativ i februar sidste år, og i efteråret kom også Ana Fugl til.

Nye kunder – og andet nyt?

Over året er bl.a. Danske Spils Quick-brand kommet til på kundelisten, og ”der er flere spændende projekter i støbeskeen”, siger Bjarne Spellerberg.

Han er dog endnu ikke er klar til at sætte konkrete navne på, men siger:

- Vi fornemmer, at vores prioritering af seniorkræfter resonerer rigtig fint med mange kunders rådgivningsbehov. Derfor nyder vi en vis efterspørgsel.

Og på medarbejderfronten. Er der nyt på vej her?

- Den er svær… men jeg kan sige, at vi går og leger med tanken om at gøre nogle konkurrenter til kolleger, lyder det fra Bjarne Spellerberg.

Styrket image

Efterspørgsel og eventuel udvidelse hos Boye & Spellerberg harmonerer i øvrigt fint med det billede, der tegnede sig af bureauet i januar, da årets MyImage-analyse landede.

Her rykkede bureauet otte pladser frem fra nummer 28 til nummer 20 på den samlede image-liste, hvortil kommer, at man har flyttet sig på de kvalitative parametre:

Fx rykkede Boye & Spellerberg op i Top 3 på listen over de bureauer, annoncørerne finder ”kreativt stærke”. Her overhales således både Wibroe Duckerts & Partners og Hjaltelin Stahl.

Hertil nappede man førstepladsen (op fra plads nummer tre året før) på det kvalitative parameter, der hedder Gode til at samarbejde med andre bureautyper.

- Vi er jo ikke selv direkte herrer over, hvad folk mener om os, så det er da rart, at analyserne afspejler vores selvopfattelse, siger Bjarne Spellerberg og tilføjer:

- Det kreative produkt er for et reklamebureau, hvad jura er for et advokatfirma. Nemlig helt fundamentalt. Derfor er det svært at være utilfreds med at rykke i top 3 på parameteret ”kreativt stærke” i år. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Awards?

- Vi bruger ikke penge på awards. Til gengæld er vi rigtig glade for vores årlige tur til SXSW i Austin, som er et inspirationskick for os alle sammen, siger Bjarne Spellerberg.

Et par ord på jeres forventninger til 2019?

- Vi har startet året rigtig fint med spændende og mange nye projekter, men hvordan 2019 ender, det er for tidligt at udtale sig om. Meget kan ske på ni måneder.

Nøgletal for Boye & Spellerberg

Mio. kr.                       2018/2017/ 2016

Bruttofortjeneste:       7,8 / 5,4/ 5,8

Årets resultat:             2,9 / 2,1/ 2,7

Antal medarbejdere:     4 /3 / 3