Forårets fusion mellem Agency Spring, Zupa og Spring Production hed det bl.a. fra ledelsen, at ”kodeordene er stærk forretningsforståelse, fremsynede digitale løsninger og effektiv marketingproduktion bundet sammen af et gennemgående fokus på kreativitet.”

Nu kommer bureauet så med en oprustning på den kreative front, og det forklarer Group Strategic Director Mogens Kristensen således:

- Det kommer næppe som nogen overraskelse, at stærke kreative løsninger er et konkurrenceparameter i branchen og en effektivitets-booster for de brands, vi arbejder med, siger han og tilføjer:

- Og det er helt i overensstemmelse med vores intentioner bag fusionen, at vi nu styrker vores kreative setup yderligere på tværs.

Den kreative oprustning sker på flere fronter.

På tværs - og nye Creative Leads

Først og fremmest kommer Michael Paterson og Mads Mikkelsen, begge Creative Directors, til at arbejde på tværs af de to bureaubrands.

Med de to herrer i spidsen skal samarbejdet mellem Zupas stærke digitale kompetencer og Agency Spring tilføres ekstra kreativ power, forklarer Petter Pablo Sommerfelt-Venegas, der er Group Managing Director på tværs af Agency Spring og Zupa:

- Et højt kreativt niveau på tværs af vores afdelinger er en afgørende fællesnævner for vores fortsatte udvikling, men vi ved også, at der i en bureaugruppe med lokationer forskellige steder skal mere end bare gode intentioner til for at føre den vision ud i livet. Og det afspejler vores nye måde at organisere os på.

Hertil kommer, at bureauet - for at sikre det høje kreative niveau i dagligdagen - har udpeget Creative Leads i både Aarhus og København, og i Aarhus har man hentet et velkendt navn i branchen ind til den rolle.

Henter profil fra Uncle Grey

Det drejer sig om Jesper Hansen, der kommer fra en stilling som Kreativ Direktør og Art Director hos Uncle, og det betragter man som lidt af et scoop - ikke bare for Aarhus-afdelingen, men for bureaugruppen som helhed, siger Mogens Kristensen:

- Det er fantastisk at kunne tiltrække en kapacitet som Jesper, og det viser bare, at vi nu samlet set i gruppen har størrelsen og musklerne til at tage de afgørende skridt.

Jesper Hansen selv glæder sig naturligt nok til de nye udfordringer - og til at arbejde sammen med kendt ansigter:

- Jeg kender jo både Michael Paterson og Mogens Kristensen fra Uncle-tiden og glæder mig til at samarbejde med dem igen. Men især ser jeg frem til at lave fede løsninger med mine nye kolleger i både Aarhus og København.

I København er den nye Creative Lead fundet internt i form af Senior Art Director Andrew Munro Berry, og om dét valg siger Mogens Kristensen:

- Med mange års erfaring – de seneste otte hos os – og et skarpt øje for koncepter, der virker, er det både fortjent og oplagt, at det bliver netop Andrew, der skal fungere som Creative Lead.  Andrew er en fantastisk dygtig art director med en klassisk design-skoling bag sig. Og så er han nok så vigtigt meget respekteret og vellidt internt.