Gonzo Media, der arbejder i krydsfeltet mellem influencer marketing og digital markedsføring, herunder YouTube-talent management, har fået ny strategisk direktør i skikkelse af Rasmus Wilke.

Han afløser Sara Rosa Oppermann, der forlod stillingen som strategisk direktør og partner hos Gonzo pr. 1. oktober.

Rasmus Wilke kommer fra en stilling som kontaktchef hos Syntese Media og har arbejdet med digital medierådgivning i mange år – først hos Arket Museum of Modern Art og siden hos henholdsvis Face Media og Atcore, før han kom til Syntese Media for to år siden.

Rasmus Wilke kommer til at arbejde tæt sammen med Mads Viksnins, som er udnævnt til Media Director hos Gonzo. Han havde tidligere titel af Senior Project & Media Manager på bureauet.

Influencer-bureauet, der i dag selv kalder sig Audience Agency, forstærker i det hele taget sit strategiske fokus på både talenter og digital medieannoncering, siger adm. direktør Martin Wiinholt.

Der er således yderligere kommet seks nye ansigter til – heraf de fire på media-siden.

Flere nye kompetencer

Rebecca Stenius er tiltrådt som ny Project & Media Manager, og hun kommer i lighed med Rasmus Wilke fra Syntese Media, hvor hun arbejdede som Media Planner på en række af bureauets store kunder.

Hertil kommer, at Julie Helena Schiøtt og Kristine Nørgaard er hentet ind som nye Junior Project Managers, og de skal sammen med især Martin Wiinholt stå for konceptudvikling og kreativ strategi. Endvidere er Michael Alexander Groth ny Junior Video Editor.

Julie Helena Schiøtt har sin kreative uddannelse fra Reklamelinjen, mens Kristine Nørgaard har læst Kreativ Kommunikation på DMJX. Michael Alexander Groth er selvlært.

Og endelig har bureauet styrket talent-teamet, der sidder med den daglige dialog og kontakt med Gonzo Medias mere end 30 influencers.

Her har man ansat Andrea Mikkeline Gyldenöhr som Junior Talent Manager samt Simone Mary Munkholm Pedersen, som Talent Management Assistant.

Begge skal hjælpe Cecilie Kronborg Nielsen, der som Talent Manager styrer teamet sammen med Martin Wiinholt.

Flere nye på vej

Og hos Gonzo er adm. direktør Martin Wiinholt godt tilfreds med udviklingen:

- Jeg er glad for at byde velkommen til et stærkt og talentfuldt ungt team, som skal være drivkraften i udviklingen af Gonzo 3.0. Og vi har faktisk været igennem en rivende udvikling i de seneste to år, siger han og uddyber:

- Fra en lille gaming-orienteret influencer marketing-biks til en af de største spillere på markedet med store og prisvindende kampagner på tværs af influencer-aktiveringer, kreative koncepter og strategisk medieannoncering. Nu er vi klar til næste etape i vores udvikling. Og jeg glæder mig til at tage fat.

Martin Wiinholt forventer i øvrigt om kort tid at kunne løfte sløret for en ny Talent Manager, som sammen med Cecilie Kronborg Nielsen skal være ansvarlig for talenterne, der er knyttet til bureauet.