Marketsquare er Q8 Danmarks nye bureau. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Bureauvalget sker efter Q8 Danmark igennem en årrække har arbejdet med en kombination af svenske og danske bureauer. 

Men efter en strategisk beslutning om fremover at udvikle al markedsføring lokalt til det danske marked, gennemførte Q8 i januar et bureau-udbud med deltagelse af tre bureauer. Det udbud faldt ud til Marketsquares fordel. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Over for Markedsføring oplyser bureauejer og CEO, Jens Thrane-Møller, at det er ”forventningen, at Q8 bliver en top tre-kunde på bureauet målt på økonomi og opgaveomfang.” Konkrete budgettal kan han ikke oplyse, men der lader til at være en del opgaver i pipelinen. 

- Opgaverne spænder fra strategiudvikling og marketingplanlægning til kampagner og konkret kundeaktivering. Og det er med hele mediepaletten i spil – fra massekom til 1-1-markedsføring. Vi arbejder både med BtB og BtC-markedet, forklarer Jens Thrane-Møller.

Karina Bryrup, der er Marketing Manager hos Q8, oplyser i meddelelsen, at det har ”været altafgørende, at vi kunne samle hele vores forretning hos ét bureau denne gang.” 

- Det skaber et ensartet udtryk, i al vores markedsføring, på tværs af vores organisation. Vi har valgt også at lægge vores medierådgivning hos Marketsquare, fordi vi tror på, at det vil føje et lag til samarbejdet, der vil udmønte sig i mere holistiske løsninger. Marketsquare har den størrelse og motor, som det kræver at håndtere begge vores forretningsben - retail og B2B - og også medieforretningen, siger hun. 

Camilla Flindt Hjælmhof, der er COO på Marketsquare, beretter, at man hos Marketsquare "er meget glade og stolte over at have fået muligheden for at arbejde med et brand, som så mange danskere hver eneste uge møder på deres vej rundt i landet."

- Der ligger et væld af spændende opgaver både på retail, på B2B og på mediedelen, som vi netop har taget hul på at løse sammen med Q8, siger hun. 

Camilla Flindt Hjælmhof kalder forløbet, der har ledt op til samarbejdet, for ”en rigtig god oplevelse.”

- Vi har fået stillet konkrete opgaver undervejs, men Q8 har ikke forventet, at vi skulle komme med løsninger på alle tænkelige marketingproblemstillinger, før de foretog deres valg, siger hun. 

Siden den nye ejerkreds bestående af CEO Jens Thrane-Møller, COO Camilla Flindt Hjælmhof og bestyrelsesformand Steen Halbye købte Marketsquare i januar i år, er flere nye kunder kommet til.

Udover Q8 er Unicef og Aage V. Jensens Fonde således nu også at finde på bureauets kundeliste, oplyses det.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.