Et af Danmarks ældste brands, Tulip, sætter nu fokus på at styrke den digitale tilstedeværelse på tværs af brands og digitale kanaler, og til formålet er valgt et nyt digitalt bureau.

Efter en sondering af flere bureauer faldt valget på Creuna, der nu skal definere den digitale spilleplade og hjælpe Tulip og de enkelte brands – herunder Steff-Houlberg, GØL og Den Grønne Slagter - med at eksekvere den digitale strategi på både websites og sociale medier.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Om årsagen til, at Tulip vælger at rykke på den digitale front, siger Didde Hill, Senior Digital Content Specialist hos Tulip Food Company:

- I et mediebillede, der bliver mere og mere digitalt, har vi brug for at finde ind til hvert brands digitale DNA og definere, hvordan vi kontinuerligt aktiverer dem – på tværs af digitale kanaler og naturligvis i samspil med de fysiske touch points.

Opruster på SoMe

Hos Creuna mener Charlotte Arndal, der er Team Lead på bureauet, at der ligger et enormt digitalt potentiale hos Tulip:

- Tulip har stærke brands og store ambitioner, og vi får lov at hjælpe både strategisk og taktisk. Det er virkelig en drømmeopgave for os.

Opgaven lyder på global support og udvikling på web på tværs af Tulips brands, hvortil kommer Social Media-løsninger – i første omgang i Danmark.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Har den nye kunde givet anledning til oprustning på bureauet?

- Vi har styrket vores SoMe-del i forbindelse med Tulip, men ellers passer opgaven fint ind på bureauet, hvor vi kommer til at trække på alt fra brandrådgivning, design og UX til video- og fotoproduktion og copywriting og over i frontend-udvikling, siger Charlotte Arndal. 

”Ambitiøs kunde”

I dag omsætter Tulip Food Company for knap 10 milliarder kroner, sælger varer i 120 lande og beskæftiger mere end 3.000 medarbejdere.

Hvor stor en kunde er der tale om for Creuna - taler vi op Top 3 eller Top 5 på bureauet?

- Det udtaler vi os generelt ikke om, men Tulip er en ambitiøs kunde med spændende digitale perspektiver – og et potentiale, som vi glæder os til at hjælpe dem med at indfri, siger Charlotte Arndal.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hvor stort et budget er der tale om?

- Det udtaler vi os ikke om.

Ud over Creuna samarbejder Tulip med Another og Hjaltelin Stahl som kreative lead-bureauer: Another på Tulip og Gøl, og Hjaltelin Stahl på Steff Houlberg, Mou og Den Grønne Slagter.

Digitalt har Tulip tidligere samarbejdet med Heyday i en årrække.

Det nye samarbejde med Creuna er i gang, og de første resultater ventes at blive synlige til sommer.