Synoptik skal have ny kommunikationsplatform, og til at hjælpe med at skabe den, har optikerkæden valgt Brandhouse Gruppen.

Det betyder farvel til kædens bureau-partner gennem ni år, Hjaltelin Stahl - men der er ikke tale om, at man smækker med dørene:

- Synoptik har haft et godt samarbejde med Hjaltelin Stahl gennem ni år, siger marketingdirektør hos Synoptik Gitte Matzen.

Hun fortsætter:

- Vi besluttede i foråret, at vi skulle have en ny platform og valgte derfor at tale med en række dygtige bureauer for at skyde os ind på, hvem vi gerne ville have til at komme med mere konkrete forslag, siger Gitte Matzen og tilføjer:

- Vi valgte i første omgang seks stærke bureauer ud og ud fra dem valgte vi at gå i dialog med tre af dem.

"Blanding af talent og erfaring"

Efterfølgende blev feltet halveret til ”tre større bureauer, som alle havde både bredde og dybde inden for integreret kommunikation”:

- Det blev tre bureauer, som er skarpe strategisk og kreativt og som både kan arbejde på traditionelle og digitale platforme, siger Gitte Matzen og tilføjer:

- Valget faldt på Brandhouse, som med deres digitale bureau Subsero og en unik strategisk proces, er dem, vi mener, skal være lead-bureau for Synoptik i de kommende mange år. 

- Brandhouse har den blanding af unge talenter og erfaring med lignende opgaver, som vi er trygge ved. Vi er allerede gået i gang og glæder os meget til det videre samarbejde.

Det oplyses ikke, hvilke andre bureauer der har været med i processen.

Havde lukket ned for pitches

Hos Brandhouse Gruppen, som sidste efterår udvidede familien med det digitale bureau Subsero, siger CEO Stiig Binggeli, at man med købet af Subsero ønsker ”at arbejde som én enhed, men stadig være spidskompetente”.

Og netop der, mener han, at Synoptik passer godt ind:

- Vi havde egentlig lukket ned for deltagelse i pitches i det seneste år. Men så ringede Synoptik, og vi valgte undtagelsesvis at gå med. 

- Det skyldtes både teamet hos Synoptik, selve den spændende opgave og endelig, at den passer godt til Brandhouse Gruppens opbygning, hvor vi kombinerer lead-bureauet med specialisterne. Og det er Synoptik heldigvis enige i, siger Stiig Binggeli.

Hos Hjaltelin Stahl siger bureuaets grundlægger, Steffen Hjaltelin, til Markedsføring:

- Vi har været rigtig glade for vores mangeårige samarbejde med Synoptik - et samarbejde, der også har skabt fine resultater - men når der kommer nye beslutningstagere til, så er det hvad der sker.

Brandhouse Gruppen består af bureauet Brandhouse A/S, det digitale bureau Subsero, det grafiske produktionshus Outhouse ApS og designbureauet Bessermachen ApS.

Artiklen er opdateret med en kommentar fra Steffen Hjaltelin.