Skoringen drømmer, som mange andre retailere gør det i disse i år, om at skabe endnu bedre samspil mellem kædens fysiske butikker og webshoppen.

Ambitionen kaldes også ofte for omnichannel, og her er målet for retaileren at møde forbrugeren på den rigtige måde i de forskellige situationer, de er i, uanset kanal.

- Vores kunder skelner stadig mindre mellem fysisk butik og webshop. De tjekker ofte sortiment og modeller på nettet, før de går ned i butikken og prøver skoene, lyder det fra Frank Siim Sørensen, adm. direktør i Skoringen, i en pressemeddelelse.

- Eller de køber sko på nettet og ønsker bagefter at bytte til en anden størrelse i den fysiske butik. Vi ønsker derfor en fuldstændig sømløs sammenhæng mellem fysiske butikker og digitalt univers, fortsætter Frank Siim Sørensen.

Impact skal levere varen

Skoringen har valgt at samarbejde med det digitale bureau Impact om omnichannel-opgaven, der måske nok er relativ enkel at definere, men ganske kompleks at eksekvere.

- Vi har bl.a. valgt Impact, fordi de har stor viden om markedstendenser og digitale muligheder i forhold til vores forretning og samtidig leverer på højeste niveau på teknologi og design, siger Frank Siim Sørensen.

Hos Impact ser man frem til at løse opgaven, hvor bureauet skal trække på sine kompetencer inden for såvel digital teknologi som detailhandel.

Tendensen i de senere år har tydeligt været, at forbrugerne forventer, at webshop og fysisk butik hænger tæt sammen, samtidig med at personalets evne til at rådgive kunderne skal følge med, fortæller Karsten Birkelund, der er partner og senior e-business konsulent hos Skoringens nye digitale bureaupartner.

- Vi glæder os til at skabe en digital løsning, hvor kunderne oplever Skoringens målrettede og relevante service – uanset om det er på mail, på sociale medier eller i butikken i det lokale center, slutter Karsten Birkelund.