TDC, der står bag brands som YouSee, Telmore og Fullrate, er i fuld gang med at insource store dele af den digitale marketing-indsats.

Det har nu ført til en ny aftale med MediaCom, hvilken Mikkel Lind, Head of Group Brand, Marketing og CSR i TDC Group, kalder "morgendagens bureau-samarbejde”.

- TDC har haft et stærkt samarbejde med MediaCom gennem mange år, og nu tager vi hul på et nyt kapitel, lyder det bl.a. fra ham i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Aftalen medfører, at MediaCom fortsat skal levere traditionelle mediebureauydelser – såsom indkøb og medierådgivning – på tværs af alle TDC’s brands, mens samarbejdet på det digitale område strikkes sammen på en ny måde.

- Vores digitale ambitioner er ekstremt høje, og derfor ønsker vi at få kompetencer og beslutninger tættere på forretningen, siger Mikkel Lind.

- Derfor har vi gennem længere tid arbejdet på inhousing af flere af vores digitale marketingdiscipliner samt taget kontraktejerskab på marketingteknologier, fortsætter han.

Et åbent partnerskab

Morten Kristensen, CEO for MediaCom, ser frem til det nye kapitel i samarbejdet med TDC:

- Det er en lang relation, der har udviklet sig. Det nye – og naturlige – livtag på den digitale agenda udfordrer den traditionelle type samarbejde og lægger op til et integreret og åbent partnerskab, siger han.

- Det er vi godt rustet til – også til bl.a. at håndtere rådgivnings- og talent-aspektet i forbindelse med insourcing, fortsætter Morten Kristensen.

TDC favner som nævnt flere forskellige brands i et marked præget af høj kompleksitet og kunder, der er i konstant bevægelse.

- Og det stiller store krav til vores mediebureau. Det er afgørende, at vi er på forkant med udviklingen, at vi kan agere agilt og med høj relevans for modtageren. Og med en partner som MediaCom med om bord er jeg overbevist om, at vi vil lykkes med vores mål, slutter Mikkel Lind.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.