Telekoncernen Telenor har gennem de seneste måneder afholdt en global – og skandinavisk - bureaukonkurrence, hvor de tre store mediebureaugrupper, Publicis Media, GroupM og Omnicom Media Group, har været i spil.

Nu er beslutningen truffet, og valget er faldet på Omnicom Media Group. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER. 

I Danmark betyder det genvalg til OMD, og her er ikke tale om en ny kunde: OMD og Telenor har samarbejdet i 26 år - helt tilbage fra dengang, brandet hed Sonofon, oplyser adm. direktør for OMD Danmark, Bo Damgaard.

Og han glæder sig naturligvis over genvalget:

- Vi har fejret mange succeser sammen med Telenor, og vi er glade og stolte over fortsat at få lov at være med på rejsen, siger han. 

I Norge og Sverige betyder valget af Omnicom Media Group flere ændringer end i Danmark, idet Telenor har valgt at udvide samarbejdet med gruppen til nu at omfatte hele Skandinavien.

Mulighed for regionale synergier

I Norge og Sverige har Telenor således i en årrække arbejdet med Publicis-gruppens Starcom-bureauer – på nær Telenor Mobil i Norge, som har ligget hos OMG - men med valget af Omnicom Media Group udvides til hele Telenor-porteføljen i begge lande:

- Vi har haft fokus på at få det stærkest mulige lokale set-up med mulighed for regionale synergier i Skandinavien, siger Thomas Johansen, Head of Media & Digital Marcom, i en pressemeddelelse, og tilføjer:

Han tilføjer, at det har været vigtigt at få ”en fleksibel samarbejdsform med mulighed for på kampagne- og aktivitetsniveau at tilpasse, hvilke opgaver vi løser in-house, og hvilke der løses bedst i samarbejde med bureau.” 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER. 

- Vi kommer til at opnå effektiviseringer via det nye set-up, samtidig med at vi har opnået en aftale og samarbejdsform, der understøtter vores forretning og arbejdsform i såvel Telenor som i vores sub-brand CBB.

I Danmark fortsætter Telenor/OMD-samarbejdet som vanligt, mens det i Norge og Sverige begynder ved åresskiftet.