Som bureau vil man naturligvis altid gerne fortælle om ny-vundne kunder – men det er alligevel en smule usædvanligt at lande 11 styk inden for bare ganske få måneder.

Det kan de ikke desto mindre glæde sig over hos det aarhusianske bureau Heyday, som af samme årsag også regner med at skulle hente en del nye folk ind.

Den imponerende kundetilvækst tog fart i slutningen af 2018, og de 11 nye virksomheder og brands, som Heyday fremover skal løse opgaver for, er: 

Gyldendal, AIDS-Fondet, Vindstød, Dansk Bilglas, MSC, Dansk Teater, Foreningen Grønlandske Børn, Herning Centeret, Wahlberg (arbejder med robot-teknologi til scenekunst, fx lys til Melodigrandprix, red.), Festool (tyskejet elværktøjs-brand) og Eventyrsport.

- Vi er stolte og glade for at kunne byde så mange nye - både B2B- og B2C-kunder - velkomne her hos Heyday, siger bureauets ejer og adm. direktør Anders Lorentz.

Vækst på bundlinjen i alle år

Opgaverne, som Heyday kommer til at løse for de mange nye kunder spænder vidt:

Fra udvikling af websites, apps og kampagne-identiteter til content creation til sociale medier, VR-events, SEO og filmproduktion.

Og ifølge direktøren kommer det også til at betyde nyansættelser hos Heyday:

- Vi kommer formentlig til at ansætte 10-15 mand mere i løbet af 2019, siger Anders Lorentz og tilføjer:

- Vi vil gerne blive ved med at vokse, som vi har gjort det siden starten for 10 år siden, men det skal ske på en ordentlig måde. Vi går meget op i at kulturen i huset kan følge med.

Og vokse, det gør de på bureauet i Søndergade i Aarhus: Seneste regnskab viser et resultat før skat på godt 6,0 mio. kroner – op fra 4,5 mio. det foregående år og fra 3,1 året før det.

På intet tidspunkt i bureauets 10-årige historie har der stået minus bundlinjen, og det kommer der nok heller ikke til, når næste regnskab afsluttes pr. 31. maj 2019:

- Som det ser ud nu, kommer vi til at holde væksttrenden på både top og bund, siger Anders Lorentz.