Teleselskabet 3 er i luften med et nyt marketingunivers, hvor der er skruet kraftigt ned for tempoet og armbevægelserne i forhold til tidligere reklamer fra mobilselskabet.

Hovedpersonen er nu en animeret udgave af den Boston Terrier, der tidligere var sidekick til kendisser som Baywatch-stjernen David ”The Hoff” Hasselhoff og rapperen Snoop Dogg, der i de seneste mange år har været markante frontfigurer i 3’s reklamefilm.

Hvorfor dropper I kendisserne?

- Vi fandt i en undersøgelse ud af, at vores egne kunder især forbinder 3 med, at det er nemt at være kunde. Samtidig kunne vi se, at dem, der ikke er kunder hos os, mener, at vi har en lidt for ungdommelig stil, forklarer Frederik Scholten, der er Head of Marketing & Proposition hos 3.

- Derfor har vi skruet lidt ned for armbevægelserne og meget ned for tempoet for at få et mere enkelt udtryk. Kernen i kampagnen er at få formidlet den følelse af frihed og overblik, kunder mener, at man får ved at vælge 3 som mobilselskab, fortsætter han.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Ingen spareøvelse

Han kan også fortælle, at selvom frontfigurer som The Hoff og Snoop Dog har været med til at øge kendskabet til mobilselskabet markant, så har de også delt vandene. Derimod ”er alle enige om, at 3-hunden er sød og sjov”.

Den er vel også billigere?

- Nej, der er bestemt ikke tale om en spareøvelse. Vi har haft de bedste folk på opgaven for at gøre den så livagtig som muligt, siger Frederik Scholten.

- Blandt andet har vanvittigt dygtige animatorer i Sydkorea og Indien arbejdet fuldtid i flere uger alene på hundens muskulatur og de individuelle hårstrå i pelsen, fortsætter han.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Mangeårig bureaupartner står bag

3’s nye kampagne er udviklet i samarbejde med reklamebureaet Co+, som har været mobilselskabets kreative sparringspartner for såvel hovedbrandet 3 som subbrandet Oister i over 10 år.

- Vi kender hinanden rigtigt godt, og vi har det samme syn på mange ting. Især om at være opmærksomme på værdien af konsekvent branding og det at opbygge genkendelighed, siger Fredrik Scholten.

Derimod har mobilselskabet netop skiftet ud på mediebureaufronten. Ny partner er Orchestra i stedet for Densou Trading Desk, der overtog mediebureaudelen af Blackwood Seven i 2019.

3 har – som Frederik Scholten redegør for i et større interview i seneste nummer af magasinet Markedsføring – opnået fine resultater af en omfattende insourcing-øvelse af det digitale medieindkøb, som selskabet gik i gang med i 2018.

Her er kernen Blackwood Sevens teknologiplatform, og 3 står fortsat selv for det digitale medieindkøb.

 - Vores samarbejde med Blackwood Seven har været – og vil fortsat være – en helt central del af vores strategiske planlægning. Gennem det nye samarbejde med Orchestra er målet, at vi kan tage indsatsen til nye højder, siger Frederik Scholten.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Harton bag kameraet

Filmene i 3’s nye reklameunivers er instrueret af Peter Harton, mens musikken er komponeret af Asger Baden og Peder Pedersen.

Det nye univers vil kunne opleves i 3’s butikker, på 3.dk, på landsdækkende tv og i udvalgte biografer fra 16. januar.

Du kan se den første reklamefilm i det nye univers her: