Norwegian har i en ny kampagne for flyselskabets flyruter til Marokko indgået et meget nært samarbejde med den danske influent Emilie Lilja, der bl.a. er tidligere model.

Det har Emilie Liljas mange følgere på Instagram sandsynligvis allerede opdaget, da de er eksponeret for en række billeder og videoklip fra hendes rejse til Marrakech og Agadir i Marokko.

Her har de kunnet følge med i alt fra rejsens luftballonture, over Quad Bike-ture og naturoplevelser til te-besøg hos de lokale.

Emilie Liljas egne kanaler er således blevet benyttet til at generere mange små stykker indhold, der løbende er seedet organisk til hendes følgere, før, under og efter rejsen.

Og det var forløberen til en større kampagne, der gik i luften i går. Bag kampagnen står flyselskabets mediebureau Vizeum og influencerbureauet Social Zoo.

Influent med til at forme kampagne

Det interessante her er ikke, at rejseselskaber sender unge mennesker med social media-tække og en stor følgerskare af sted for at dokumentere oplevelser på billedskønne destinationer.

Det nye er, at influenten selv har været med til at forme kampagnen og samtidig agerer frontfigur på mere klassiske medieindrykninger på outdoor, metro og web-tv.

Tina Fristrup, Norwegians Marketing & SoMe Manager i Europa, har store forhåbninger til kampagnen, og den nye tilgang med at vælge en kampagnes ansigt udadtil:

- Der er intet som er scriptet eller iscenesat, selvom vi selvfølgelig har haft lokalkendte kræfter til at hjælpe med koordinering, rejsetips og aktiviteter, siger hun.

- Jeg ser frem til at se effekten af denne nye måde at promovere vores destinationer på, fortsætter Tina Fristrup

Valgt med omhu

Valget af netop Emilie Lilja er langt fra tilfældigt:

- Vi pegede på Emilie Lilja på grund af hendes eventyrlystne karakter, talent for at fortælle historier og hendes sans for visuel formidling. Men hun er også udvalgt på baggrund af de data og indsigter, vi har på hendes followers, hvor der var et stort overlap med målgruppe og målsætninger, siger Rasmus Gamél Poulsen, der er Head of Strategy i Vizeum.

- At hun så leverer indhold af så høj kvalitet, at vi ikke tøvede et sekund med at løfte det op i above-the-line kommunikationen, vidner bare om, at markedsføring via influenter er på vej ind i et nyt spændende stadie. Og til et helt nyt niveau, fortsætter han.

En stolt influent

Selv er Emilie Lilja da også glad for, at hendes touch på kampagnen skinner så tydeligt igennem:

- Jeg er super stolt af kampagnen, som er kommet godt i mål. Ikke mindst fordi jeg fik mulighed for at sætte mit eget præg på konceptet. Det var vigtigt for mig, at kampagnen skulle afspejle mit Marokko og mine autentiske anbefalinger, og det er i den grad lykkedes, siger hun.

Kampagnen for Norwegians ruter til Marrakech og Agadir blev lanceret i går, og et sammenklip af Emilie Liljas oplevelser i Marrakech kan ses i videoen herunder: