I 2016 lancerede Dansk Reklame Film prisen Årets Bedste Biografreklame, og den har selskabet holdt fast i siden.

Nu er de fem nominerede film for 2018 fundet, og de er derfor med i kampen om prisen som Rådet for Sikker Trafiks reklamefilm ”Balletten” og Carlsbergs ”If Carlsberg did haircuts”-film tidligere har vundet.

Carlsberg gentog kunststykket i fjor med reklamefilmen ”The Danish Way”, men det bliver ikke til et hattrick for bryggeriet, da der ingen Carlsberg-film er med i årets finalefelt.

Hos Dansk Reklame Film ser adm. direktør Carsten Ellemo frem til konkurrencen og kåringen:

- Vi vil hylde de annoncører, som fortsat bruger biografmediet. For mange annoncører er det afgørende at kunne fortælle historier, der gør indtryk, og det kan biografmediet,  siger han.

Publikum bestemmer

De nominerede reklamefilm er dem, der har klaret sig bedst i Dansk Reklame Films løbende tests af biografreklamer.

I år har virksomheden testet 21 reklamefilm og fundet frem til dem, der scorede højst på erindring og liking blandt biografgængerne i 2018.

Den endelige vinder finder medlemmerne af Dansk Reklame Films kundeklub, Cinematastic Commercial Club, hvis medlemmer i vidt omfang omfatter annoncører og personer fra mediebureauerne.

Vinderen får – udover hæderen – et lille trofæ og en særvisning i biografen inkl. champagne og popcorn for 54 af virksomhedens medarbejdere.

Du kan se de fem finalist-film (i tilfældig rækkefølge) herunder:

Film 1: Bager for dig

  • Annoncør: Kohberg
  • Kreativt bureau: Nørgård Mikkelsen

Film 2: Brug 2 sekunder mere

  • Annoncør: Rådet for Sikker Trafik
  • Kreativt bureau: & Co.

Film 3: Tid til at gasse op for dataforbruget

  • Annoncør: Telia
  • Kreativt bureau: Hjaltelin Stahl

Film 4: Hånden på hjertet: Vi kan redde liv

  • Annoncør: TrygFonden
  • Kreativt bureau: We Love People

Film 5: Kids dream

Annoncør: Volkswagen

Kreativt bureau: Grabarz & Partner