Kundernes liv og hverdag spiller hovedrollen i DSB’s nye film, som er nogle af de første større resultater af samarbejdet med Togbureauet.

Navnet dækker over de to bureauer Nordlid og Konstellation & Republica, der under det passende alias-navn vandt DSB’s reklamebudget på 60 mio. kroner for efterhånden godt et års tid siden.

De første kreative tiltag kunne anes i form af en konkurrence på Facebook omkring jul, hvor den første film blev pre-lanceret.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Over 5.000 danskere involverede sig på det sociale medie og delte de deres egne historier om, hvem de gerne ville være mere sammen med – en positiv involvering, som DSB ikke just er vant med, når der postes på de sociale medier.

Men nu ruller de store kampagne-hjul for alvor ud over landet, og også i de nye kampagnefilm er kunderne inviteret til at være en del af set up’et 

– På den måde fortælles en række historier om, hvordan toget og DSB bidrager positivt til at få mange menneskers hverdag eller fritid til at hænge sammen, siger direktør i DSB Kommerciel, Jan Sigurdur Christensen.  

Menneskene bag togrejsen

Han kalder kampagnen ”en ny type kommunikation, hvor DSB går i dialog med kunderne om deres hverdag”.

- Strategien er i udgangspunktet: ”Glem toget’” Forstået på den måde, at det handler om kunderne i toget. Vi vil gerne vise nogle af de tusindvis af historier, der knytter sig til de daglige togrejser, siger Jan Sigurdur Christensen.  

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Målet er, lyder det fra DSB, at historierne i den enkelte film og i filmene tilsammen effektivt danner en større historie, der fletter sig sammen ligesom togsporene, der fletter sig igennem landskabet og bringer danskerne tættere sammen. 

- Vi ønsker en effektiv og klimavenlig togdrift, og vi ønsker at få en prisstruktur, der gør det attraktivt at tage toget for alle, siger Jan Sigurdur Christensen og tilføjer:

- Derfor giver det god mening at være i dialog med kunderne og høre deres oplevelser og få inspiration. 

Se tre nye DSB-film herunder.

Instruktion og produktion skyldes Meeto og Circus Alphaville.

Skilsmisse

 

Karriere

Skuespiler