En ny reklamefilm fra dagligvarekæde Lidl og reklamebureauet TBWA\Copenhagen tager udgangspunkt i en ny produktserie, ”WH”, der er skabt i samarbejde med gourmetkokken Wassim, og den har i den grad tiltrukket sig opmærksomhed.

På få dage har filmen - der er produceret af Octopuss og instrueret af Klaus Spendser - fået over to millioner views på de sociale medier - og det er man rigtig godt tilfreds med hos Lidl, fortæller Head of Marketing for dagligvarekæden, Heidi Vittrup:

- Vi har introduceret en række nye produkter efter devisen: Kvalitet er den bedste opskrift. Med andre ord bringer vi gourmet ind i Lidl. Det vil vi gerne vise på en overraskende måde med vores nye film. Hvis vi selv skal sige det, synes vi egentlig, at det er lykkedes ret godt.

I filmen befinder man sig tilsyneladende i en stilet, high end pop op-shop fyldt med gourmetprodukter, men da kunderne går til kassen, transformerer butikken sig og bliver til en Lidl-butik.

Ideen med både den nye produktserie og filmen er ifølge Heidi Vittrup at rykke ved forbrugernes opfattelse af kæden - og ikke mindst vise, at gourmet og discount sagtens kan forenes.

Effektiv platform

- Dansk discount er i en rivende udvikling mod endnu bedre produktkvalitet og endnu bedre indkøbsoplevelser generelt. WH-serien er for os endnu en milepæl og er en ny kvalitetsstandard for markedet. Det skal vi selvfølgelig vise til omverdenen, siger hun.

Hos TBWA\Copenhagen siger kreativ direktør Tobias Lykke Aggergaard:

- Det har – indtil videre – vist sig som en god idé at gå ret bogstaveligt til værks med #LidlOverrasker-platformen. Derfor tog vi beslutningen om at skabe en så spektakulær overraskelse som muligt. Det har som altid været både sjovt, spændende og enormt nervepirrende.

Allerede efter tre dage havde filmen opnået over 1 million visninger, tusinder af reaktioner og masser af delinger - og de seneste målinger af views fortæller, at filmen nu har rundet de to mio.

Se med her.