Telmore går i dag i luften med sin næststørste reklamekampagne nogensinde. Det sker i samarbejde med NENT’s streamingtjeneste Viaplay.

Det fortæller Steffen Lundgren Kristensen, der er relativt nytiltrådt direktør for marketing og online salg i det TDC-ejede mobilselskab.

- Kampagnen kredser om vores nye partnerskab med Viaplay, der nu er blevet en del af vores digitale underholdningsprodukt Telmore Play, siger Steffen Lundgren Kristensen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Han har tidligere bl.a. været CMO i Tryg, Head of Marketing i Danske Lotteri Spil og senest Group Marketing Director i Kompan.

Viaplay-partnerskab baner vej for mere underholdning

Telmore har i dag flere end 700.000 kunder, og godt 200.000 af dem har et abonnement med adgang til underholdningstjenester.

Det tal ser Telmore naturligvis gerne, der vokser endnu mere, så kampagnen dykker ind i den indsigt, at kunderne forventer mere af deres mobilabonnement end for bare få år siden, forklarer Steffen Lundgren Kristensen.

- Målet med den nye, store kampagnesatsning er derfor fortsat at øge kendskabet til Telmore Play og dermed appellere til en endnu bredere kundebase end hidtil, siger han.

Steffen Lundgren Kristensen bakkes op af Henrik Lehman, der tiltrådte som direktør i Telmore i januar fra posten som marketingdirektør i mobilselskabet. Han ser også store perspektiver i det nye Viaplay-samarbejde.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi har en strategi om at gøre Telmore Play tungere og mere fokuseret på streamingbaseret underholdning. Det har altid været en del af virksomhedens DNA at tilbyde kunderne mere end bare et mobilabonnement, og det er vigtigt for os hele tiden at kunne tilbyde de bedste digitale underholdningsprodukter til danskerne, siger han.

Rebranding har givet pote

Den nye kampagne følger i kølvandet på Telmores store rebranding sidste år, som ifølge Steffen Lundgren Kristensen øgede teleselskabets kendskab og budskabsforståelse markant.

- Det har givet pote, at vi har satset benhårdt på at fortælle vores kunder, at Telmore er mere end telefoni, og at man får den bedste samlede underholdningspakke hos os.

- Med andre ord, så har kunderne taget godt imod, at vi positionerer os på, at Telmore Play er ”det smarte valg”, siger han.

Rebranding-kampagnen øgede blandt andet kendskabet til Telmores Play-produkt, der også omfatter adgang til TV 2 Play, HBO Nordic, Telmore Musik og Bookmate, med 50 procent.

Dertil kommer – nok så vigtigt – at den månedlige kundetilgang på Telmore Play-abonnementet ”er steget markant”.

NORD DDB og MediaCom assisterer

Kampagnen – der i lighed med rebrandingen sidste år på bureausiden orkestreres af NORD DDB og MediaCom – foldes ud i Telmores egne kanaler, på tv, i online media, på outdoor og SoMe i de kommende uger.

Det sker i øvrigt samtidig med, at Telmore og DDB er nomineret ved fredagens Creative Circle Awards i kategorien Rebrand/ Corporate Identity for den revitaliserede visuelle identitet, som blev lanceret i forbindelse med rebranding-kampagnen i 2018.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Du kan se Telmores nye kampagnefilm her: