Det danske kaffemærke BKI er i luften med fire tv-reklamefilm med komikerne Søs Egelind og Kirsten Lehfeldt, der også tidligere har placeret på BKI på Danmarkskortet i slagkraftige tv-reklamer.

Det skete i en frisørsalon, hvor de, Egelind var frisøren Britta og Lehfeldt kunden, bl.a. diskuterede reklamer og var uenige om, i hvor høj grad budskaberne i dem fes ind hos danskerne.

Det lykkedes for netop den reklamefilm, der bl.a. opnåede en høj reklameerindring og styrkede BKI-brandet yderligere i hovedmålgruppen, der er kvinder over 40 år.

Elhauge står bag

Det er også målgruppen i de nye film, som BKI har udviklet konceptet til i samarbejde med Mogens Elhauge. Han er til daglig Creative Director i det digitale bureau Novicell.

- Mogens har arbejdet sammen med BKI i mange år, og vi valgte at sparre med ham, da der skulle skabes ny kommunikation, siger Kristian Zacho, der er Catagory Manager hos BKI Kaffe.

BKI har i de senere år brugt meget marketing-krudt på at forklare, at BKI står for Brasil Kaffe Import, men vender nu tilbage til rødderne på marketingfronten.

- Vi har haft succes med at forklare, hvem vi er, men vi kunne også se af forbrugerundersøgelser, at det, danskerne forbinder med vores brand, er sloganet BKI - Kaffen alle kan li', der stammer helt tilbage fra 80'erne, siger Kristian Zacho.

Derfor skulle det atter i spil i reklamefilm, og her faldt valget på Søs og Kirsten som skuespillere, da de har såvel høj underholdningsværdi, appellerer bredt og især er populære i kernemålgruppen, fortæller Kristian Zacho.

De leverer varen

I reklamefilmene, der er instrueret af Tomas Villum Jensen i regi af produktionshuset U Itch I Scratch, tager Søs og Kirsten linedancere, campister, halbestyrere og kulturradikale danskere under kærlig behandling.

- Jeg er især glad for Kultur Radikale-filmen, siger Tomas Villum Jensen, der henleder opmærksomheden på, at man i alle filmene i slutningen oplever, at de forskellige karakterer falder ud af deres roller og på den måde lider et prestigetab.

- Det er et godt gammelt fortælleteknisk kneb, som Søs og Kirsten er geniale til at levere, slutter Tomas Villum Jensen om de nye BKI reklamefilm, der kører på tv og desuden deles på kaffebrandets sociale medier.  

Tjek et par af filmene ud her:

Kultur Radikale

Linedancere