Det danske designbureau Everland har hjulpet Danone med at relancere et af Kinas største drikkevarebrands, Mizone.

- Og resultatet er blevet et yngre og mere urbant brand, der taler til en ny kinesisk generation, og styrker positionen som markedsleder i vitamindrik-kategorien, hedder det i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Everland har hjulpet med at repositionere og redesigne Mizone for at "styrke relevansen blandt den næste generation af urbane kinesiske forbrugere." 

- “Mizone betyder “min puls” på kinesisk, og det er denne selvstændighed og kraft, vi har lagt vægt på i relanceringen af et af Kinas største brands. Pulsen er blevet et gennemgående element, som symboliserer den levende by og menneskets gåpåmod, siger Calle Larsson, Creative Director & Partner hos Everland, i meddelelsen.

Nye initiativer på vej

Det danske bureau har sammen med Danone Kina udviklet den visuelle identitet for hele produktserien, og arbejder nu på nye initiativer, der skal hjælpe med at cementere Mizones position på det kinesiske marked.

Det nye design er ifølge  parternes oplysningen målrettet de såkaldte “post ‘95’ere”  -" en generation af unge kinesiske forbrugere med større behov for at udtrykke deres unikke identitet og kreativite ambitioner."

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Samtidig generobrer og forankrer designet sig i kategorien for funktionelle drikkevarer, som Mizone var med til at definere ved sin lancering i 2003. En position, der siden har gjort Mizone til Kinas femte største ikke-alkoholiske drikkevarebrand. 

Everland, der for et par år siden udsprang af designbureauet Kontrapunkts FMCG-afdeling, arbejder i dag sammen med Danone i hele verden, og udover Kina, har det danske bureau i det seneste år lavet projekter for den franske FMCG-gigant i Danmark, Frankrig, Polen, Storbritannien og Indonesien.