Det danskskabte firma, Zendesk, der står bag software til kundehåndtering og service, har købt det amerikanske firma, Base, som står bag en softwareplatform til automatisering af salgsstyring med henblik på at hjælpe salgsfolk med at effektivisere deres arbejde på en brugervenlig måde.

– Base passer naturligt til Zendesk, fordi vi deler en begejstring for at designe smukke produkter, som er bygget til de folk, der bruger dem. Vi ønsker at gøre for salg, hvad Zendesk allerede har gjort for kundeservice: Nemlig at give sælgerne værktøjer, der er bygget til dem og de kunder de betjener, siger Mikkel Svane, der er grundlægger og CEO hos Zendesk.

Alle Base kunder vil fortsætte med at modtage samme support og service som hidtil. Desuden vil alle ansatte i Base blive tilbudt job hos Zendesk.

Zendesk blev stiftet i Danmark i 2007 og flyttede til San Francisco i 2009. Firmaet fortæller, at det i dag har 125.000 kunder, 2200 ansatte og er aktiv i 160 lande.