Mere end 400 marketers var tirsdag samlet på efterårets største marketingkonference, Digital Copenhagen 2018, hvor de kunne høre, møde og tale med oplægsholdere fra ind- og udland.

Det er Dansk Markedsføring, der står bag konferencen, som i år blev afholdt på Tivoli Hotel & Congress Center i København.

Her gav 17 oplægsholdere blandt andet indblik i forskellige udfordringer, løsninger, brug af nye teknologier, kunderejser og beskyttelse af brands. 

SE ALLE BILLEDERNE FRA DIGITAL COPENHAGEN 2018 HER

Ifølge dagens moderater, Natasha Friis Saxberg, har konferencen budt på en god blanding af værktøjer, erfaringer og nye tilgange fra de forskellige oplægsholdere:

- Jeg tager tre ting med hjem: For at kvantificere sin mission kan man bruge North Star Metric til at bygge bro mellem mission og handling. At transformation handler om mennesker. Og hvis ikke vi lærer at eksperimentere, så accelererer vi ikke evolutionen i vores organisationer og industrier med den hastighed, der er nødvendig, siger hun.

Læs herunder hvad en række af konferencens deltagere har lært:

Tony Södermann, Nordic Business Development Specialist, SAP OY

- Det er altid spændende at høre, hvad der rører sig i store virksomheder som fx Danfoss på den digitale front. Der har jeg samlet lidt ny viden op i dag. Og så har jeg haft gode indledende snakke med nye potentielle kunder, så udbyttet har været fint.

Jesper Boe, Trainee, Better Banners

- Generelt har det været spænende. Jeg vil dog fremhæve Jonathan Løws indlæg om AI, som dagens højdepunkt.

- Han kom med mange gode og brugbare råd, som jeg kan bruge i min hverdag. Meget af det andet var rettet mod en anden målgruppe end den, jeg repræsenterer.

SE ALLE BILLEDERNE FRA DIGITAL COPENHAGEN 2018 HER

Hanne Thorsgaard Andersen, Digital Marketing Manager, E.On Danmark A/S:

- Det jeg især tager med hjem er indsigten i værdien af hele tiden at udfordre organisationen. At vi skal turde være mere modige.

- Og at vi lærer utroligt meget af vores fejl - og at vi skal italesætte det noget mere. Jeg tror godt, at jeg kan være lidt mere modig.

Christian Sørensen, Account Manager, Hjaltelin Stahl:

- Det har været spændende at høre og få indblik i, hvordan virksomhederne arbejder med de digitale løsninger og innovation.

- Og så tror jeg, at vi alle har godt at høre om værdien at bryde reglerne af og til. Det kan være svært at omsætte, men når man hører det flere gange, så er der måske nogle, der allerede gør det i morgen.

SE ALLE BILLEDERNE FRA DIGITAL COPENHAGEN 2018 HER

Kasper Hülsen, Chief Commercial Officer, Infomedia:

- Jeg har lært, at vi skal konstant tænke vækst. Og det er hele virksomheden, der skal tænke vækst. Ikke kun nogle af afdelingerne, men dem alle.

- Sean Ellis’ oplæg om growth hacking gjorde nok det største indtryk på mig - altså det at man skal leve og ånde for vækst, hvis man vil være med.

Michael Chalmer, Marketing Manager hos Magnetix Linked by Isobar.

- Det var befriende at høre Mads Nipper fortælle, at alt ikke handler om bundlinje. Det er det, jeg tager med mig herfra i dag.

Søren Holm, Senior Consultant, digital, Kunde & Co.

- Det er for det første at vi skal lære at teste. Og blive ved med at teste, som vi hørte i det første indlæg med Sean Ellis. Det andet er vigtighedne af at lære at bryde regler, som vi hørte om i det sidste indlæg med Sam Connif Allende.  

Jacob Rosendal, marketingchef, Det Kongelige Teater

- Jeg tager et fint mix af indsigter med mig fra et godt sammensat program, hvor der ikke kun er blevet skelet til teknologien, men også til mennesket midt i den.

Jan Bøgely, selvstændig konsulent

- Den vigtigste læring, som jeg tager med mig på tværs af alle de oplæg, jeg har hørt i dag, handler om, hvor vigtig intern kommunikation er i forbindelse med en transformation.

- Dertil kommer vigtigheden af at få nedbrudt alle siloer i virksomheden.

Pia Ella Elmegård, Managing Director, Growth Tribe Denmark:

- Sean Ellis fra Growth Hackers fik det største bifald fra mig i dag. Han skubbede på med noget meget praktisk og meget brugbart. Hans hovedfokus på at eksperimentere og teste er meget inspirerende.