Væksten på TV 2s streamingtjeneste, TV 2 PLAY, skaber nye muligheder for annoncørerne, der med målrettede reklamer på TV 2 PLAY kan nå ud til specifikke målgrupper, der ellers kan være svære at få i tale. 

Sådan lyder det - ikke overraskende - fra TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, der på tv-stationens årlige Media Talk, ifølge en pressemeddelelse, sagde:

- Vi har netop passeret 450.000 abonnementer på TV 2 PLAY og med gennemsnitligt 2,2 brugere pr. husstand svarer det til én million brugere.

Den kommercielle direktør oplyser, at Addressable TV på TV 2 PLAY være med til at sikre, at den digitale forretning i 2021 udgør over 25 procent af TV 2s samlede koncernomsætning.

Ifølge TV 2s salgsdirektør, Peter Olafsson, valgte 40 procent af TV 2s tv-annoncører i 2018 at supplere deres tv-kampagne med Addressable TV på TV 2 PLAY, og TV 2 har foreløbig afviklet mere end 1.200 kampagner på TV 2 PLAY i år.

- I år leverer vi omkring en halv milliard Addressable TV-visninger til annoncørerne, og vi forventer, at det tal vil stige med minimum 60 procent i 2019, så vi næste år afvikler mere end 800 millioner visninger på Addressable TV, sagde Peter Olafsson ifølge pressemeddelelsen.

I september indgik TV 2 og tv-udbyderne Boxer og Stofa et strategisk partnerskab, der giver 150.000 tv-husstande adgang til TV 2 PLAY. 

Aftalen betyder, at Boxers TV 2-kunder fra oktober 2018 fik tilbudt adgang til TV 2 PLAYs on demand-pakke inklusiv reklamer, mens Stofas kunder med stor pakke får tilbudt adgang fra januar 2019.