Efteruddannelse og kurser specifikt rettet mod marketingbranchen bliver nu en del af Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles (DMJX) samlede kursusudbud, da DMJX overtager IAA-uddannelserne. 

Det oplyses i en pressemeddelelse.

På DMJX mener man, at der er tale om ”et oplagt match for vores kursusportefølje" - ligesom det styrker "vores tilbud til marketingprofessionelle.” 

- De nye kurser, vi tager ind, kommer til at ligge rigtig godt i vores samlede udbud af kurser og efteruddannelse, der spænder over markedsføring, kommunikation, design og journalistik, siger Sussi Ulrikka Seltoft Bergh, chef for DMJX Kurser & videreuddannelse, i pressemeddelelsen. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Siden 1980 har IAA Uddannelserne haft et internationalt akkrediteret efteruddannelsesprogram i Danmark. Uddannelsen i Danmark er de seneste år blevet ledet af Kirsten Dinesen, der til dagligt driver PR- og kommunikationsbureauet Frontpage og som er formand for Dansk Markedsførings repræsentantskab . 

Hun fortsætter som ekstern fagleder på DMJX, og hun mener, at ”den nye forankring på DMJX er en klar styrkelse” af uddannelserne ”og en understregning af, at markedsføring og kommunikation har en forskningsmæssig forankring.” 

- Samtidig med at den viden om, hvad der sker nu og her, som alle IAA-underviserne har i dagligdagen, gør, at uddannelserne er anderledes direkte og aktuelle, siger Kirsten Dinesen. 

Det oplyses, at de eksisterende hold bliver videreført i DMJX-regi i foråret. Samtidig er DMJX og faglederne i gang med at videreudvikle uddannelsesprogrammet inden for kommunikation og markedsføring. 

IAA-uddannelserne vil fremadrettet blive udbudt i DMJX's kursusfaciliteter på højskolens campusser i Aarhus og København. 

Den juridiske formalisering af DMJX' overtagelse af IAA-uddannelserne forventes gennemført i løbet af januar 2020, oplyses det. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.