Carlsberg løb med de tungeste priser, da årets bedste mediestrategiske arbejder torsdag aften blev hædret ved den 15. udgave af Rambukken i Aller-domicilet i København.

Det danske bryggeri fik hovedprisen, Grand Prix’en, for Ny Dawn-indsatsen, som mediebureauet IUM har været samarbejdspartner på.

Juryformand Thomas Wahl motiverede Grand Prix’en til Carlsberg foran de flere hundrede fremmødte marketers således:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Lanceringen af Snappack var kulminationen på mere end tre års udviklingsarbejde, og mens tiden i den grad har været med Carlsberg – så hylder vi i denne sammenhæng ikke Carlsberg alene på grund af deres aktive stillingtagen til at reducere plastik, men i højere grad på grund af deres evne til orkestrere en kampagne, der har været med til at ændre opfattelsen af brandet – både internt og eksternt.

- At kampagnen samtidig har været med til at øge salget af dåseøl med tocifrede rater er lige dele uhørt som imponerende. Der er tale om en vanvittig magtdemonstration i eksekvering og kampagneorkestrering af PR, TV, biograf, OOF, digitalt, events og instore aktivering.

- Juryen kan ikke andet end at hylde den kæmpe bedrift af lanceringen af Snappack som Carlsberg og dets samarbejdspartnere har udvist 

Ny Dawn løb også med NENT Effekt Prisen for kampagner med et budget større end én million kroner og Aller Media Branded Content Prisen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

IUM og OMD blev topscorere

Der var 35 bureauer af alle slags i finalen ved Rambukken, hvor de kæmpede priserne på vegne af 41 annoncører, og årets priser endte med at blive jævnt fordelt blandt otte annoncører og 17 bureauer.

På bureausiden blev mediebureauerne IUM og OMD topscorere, mens Carlsberg og Food Folk Danmark (McDonald’s) løb med flest priser blandt annoncørerne.

Du kan se alle Rambukken 2019-vinderne her:

AWARD/BUREAU(ER)/ANNONCØR/KAMPAGNENAVN

Experimental Prisen

MediaCom Beyond Advertising

Danner

Sammen mod vold

Indsigts Prisen

OMD Danmark / Nord DDB

Food Folk Danmark ApS

McDonald’s Denmark wishes the CS:GO fans GL HF

Content Activation Prisen

Robert/Boisen & Like-minded / Carat

Stofa

Offline Gamers

Aller Media Branded Content Prisen

IUM (sammen med Berlingske)

Carlsberg

Ny Dawn

Marketing Automation Prisen

COOP, OMD & MU.ST

Fakta

Fakta – Markedsføring på minutter

Kampagne Prisen

Orchestra og We Love People

Danmarks Indsamling

The Girl Shop

NENT Effekt Prisen (a.) <1.000.000

PHD, Drum, Kompas & Splay One

Det Kriminalpræventive Råd

Tune Ind

Out Of Home Media Challenge

& Co.

Rådet for Sikker Trafik

”Ta’ bussen, hvis du har drukket”

NENT Effekt Prisen (b.) >1.000.000

IUM (samt Yellow, CommunityContent, Marvelous, Staerbo Communication & Thinkhouse)

Carlsberg

Ny Dawn

Media Strategi Prisen

OMD Danmark/Nord DDB

Food Folk Danmark ApS

Happy Meal Readers

Grand Prix

IUM  (samt Yellow, CommunityContent, Marvelous, Staerbo Communication  & Thinkhouse)

Carlsberg

Ny Dawn